Amstelveen, 8 juli 2025 – Professionals kiezen niet alleen voor een bedrijf vanwege het kantoor of een goed salaris, maar juist vanwege de collega’s! Bij Nestlé, dat zich inzet voor ‘a better tomorrow for people, pets and planet’, begint echte impact dan ook binnen het bedrijf. Daarom lanceert Nestlé Benelux vandaag een nieuwe employer branding campagne, waarin de medewerkers centraal staan. Influencer Moïse Trustfull versterkt dit met een eigen videoserie waarin zij meeloopt op verschillende afdelingen binnen Nestlé Nederland.
Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat 75% van de werkzoekenden potentiële collega’s als doorslaggevende factor ziet bij het kiezen van een werkgever. Omdat arbeidsvoorwaarden vaak vergelijkbaar zijn, maakt Nestlé het verschil door te investeren in haar mensen: en daarmee in een betere toekomst voor mens, dier en planeet. De campagne draait om de verhalen van medewerkers: over hun werk, persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke impact.
“Een sterk merk en goede arbeidsvoorwaarden zijn belangrijk, maar mensen kiezen uiteindelijk voor collega’s,” zegt Olivier Blanc, Head of HR bij Nestlé Benelux. “Daarom geven we in deze campagne het woord aan de mensen die het verschil maken. Zo laten we zien wie er achter Nestlé staan en wat hen verbindt.”
Mensen maken het merk
Het Nestlé Impact Team, bestaande uit twintig medewerkers uit diverse functies in Nederland en België, staat centraal in de campagne. Zij zijn geportretteerd in een frisse, kleurrijke stijl, samen met iconische Nestlé-producten zoals KitKat, Nescafé, Purina en Maggi. Van productontwikkeling tot marketing laten zij zien hoe zij dagelijks bijdragen aan innovatie, samenwerking en impact.
‘Moïse werkt mee’ – en haar hond ook
Presentatrice Moïse Trustfull maakt onderdeel uit van de campagne met haar vierdelige videoserie ‘Moïse werkt mee’, waarin zij meedraait op verschillende afdelingen van Nestlé. Ook haar hond Wim gaat mee naar kantoor. “Dat je bij Nestlé je hond mag meenemen, zegt veel over de cultuur en sfeer,” aldus Moïse in de eerste aflevering. In België versterkt een Belgische content creator de Franstalige campagne en deelt later dit jaar zijn eigen ervaringen op de werkvloer.
Realistische content
Nestlé kiest bewust voor realistische, social-first content in plaats van gepolijste corporate video’s. Met influencers en formats als Reels en Stories bereikt de campagne de beoogde doelgroep: medior professionals met ongeveer vijf jaar werkervaring.
De content is te vinden op LinkedIn en Instagram van Moïse, en verschijnt komende tijd gebundeld op de website https://www.nestle.nl/carrieres/werken-bij-nestle met vacatures en medewerkersverhalen.
Over de campagne
De employer branding campagne is ontwikkeld in samenwerking met Newslab en loopt vanaf juli 2025 in Nederland en België.
– Einde persbericht –