Industry Wire

Geplaatst door CM.com

CM.com lanceert AI Voice Agent voor spraakgestuurde klantinteractie

Breda, 10 juli 2025 – CM.com, het wereldwijde technologiebedrijf dat klantinteracties automatiseert en personaliseert, introduceert vandaag in Nederland AI Voice Agents: slimme spraakassistenten die klantvragen automatisch afhandelen en 24/7 beschikbaar zijn. De lancering is een uitbreiding van het eerder gelanceerde Agentic AI-platform HALO. Met deze volledig automatische spraakassistent kunnen organisaties klantvragen 24/7 op natuurlijke wijze afhandelen. Zonder wachtrijen of keuzemenu’s.

Volgens CEO Jeroen van Glabbeek is de lancering een logische volgende stap na het eerder geïntroduceerde Agentic AI-platform HALO. “Onze missie is eenvoudig: AI-automatisering frictieloos, effectief en resultaatgericht maken,” zegt hij. “We bouwen oplossingen op basis van praktijkervaring, gericht op het oplossen van echte knelpunten. Hoe populair kanalen als WhatsApp ook zijn, er wordt ook heel erg veel gebeld. Dit is geen technologie om de technologie, maar om klantinteracties slimmer, consistenter en toegankelijker te maken.”

Voor elk klantcontact een passende stemassistent

De AI Voice Agent is breed toepasbaar: van het volledig afhandelen van veelgestelde vragen in klantenservicecentra, zoals het opvragen van een factuur, of aanpassen van een adres, tot stemgestuurde informatievoorziening in sectoren als retail, insurance, logistiek en overheid. Van Glabbeek licht toe: “Iedere organisatie kan met onze stemassistent mensen te woord staan. Stel: je zoekt als burger informatie bij een gemeente, dan hoef je niet meer een website uit te pluizen. Je belt een nummer en krijgt direct een helder antwoord op je gerichte vraag.”

Goed ontworpen voice agents dragen op deze manier bij aan een positieve klantervaring, verkorten wachttijden en maken service toegankelijk voor iedereen – ook voor mensen die niet goed kunnen lezen of typen. Organisaties die snel willen opschalen in bereikbaarheid en klanttevredenheid kunnen nu starten. Met snellere dienstverlening, lagere kosten en meer ruimte voor menselijke medewerkers om zich te richten op complexe of emotioneel beladen gesprekken.

Unieke alles-in-één aanpak binnen één platform

Van de nummers, tot de telefoonlijnen, de Voice Agents tot de Contact Center software – alles wordt in het platform van CM.com zelf gedaan en is doorspekt met toepassingen die nergens anders zo compleet beschikbaar zijn. Als voorbeeld noemt Van Glabbeek de overgang tussen AI Agents en menselijke Agents: “Als er doorgeschakeld moet worden naar een mens, wordt dit volledig in onze software afgehandeld met een transcript, samenvatting, skill-based call-routing, auto-tagging en meer. We kennen geen enkel ander bedrijf dat dit zo compleet aan kan bieden”.

De software is snel inzetbaar. Bedrijven kunnen binnen enkele dagen volledig werkende voice agents inzetten. Via een intuïtief cloud-dashboard kunnen gebruikers de persoonlijkheid van hun digitale assistent instellen, gespreksflows ontwerpen en realtime prestaties monitoren. Het resultaat: snellere dienstverlening, lagere kosten en meer ruimte voor menselijke medewerkers om zich te richten op complexe of emotioneel beladen gesprekken. Met deze lancering maakt CM.com geavanceerde voice-technologie bereikbaar voor iedere organisatie die haar klantcontact wil verbeteren.

www.cm.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht