Deel dit artikel
-

Campagne Persgroep rond nieuwe portfolio

De Persgroep Nederland en Wegener Media betreden per 1 januari 2016 officieel de advertentiemarkt als één bedrijf. Wegener Media zal als entiteit ophouden te bestaan. Deze week is een campagne van start gegaan om adverteerders en mediabureaus te wijzen op het uitgebreide portfolio.

De campagne rondom aandacht, gecreëerd in samenwerking met TBWANeboko, is verder doorontwikkeld. De waarde van nieuwsmedia door de onverdeelde aandacht die ze krijgen, blijft volgens het uitgeefconcern centraal staan. De kracht van regionale en lokale nieuwsmerken – regionale nieuwsmedia en huis-aan-huiskranten – is als nieuwe dimensie toegevoegd. ‘Nieuws uit de directe leefomgeving staat letterlijk en figuurlijk dichterbij de consument en raakt ons daarom in het hart.’

De huidige prijsstrategie van de Persgroep die per 1 januari 2015 van kracht is – afrekenen op basis van CPM (Cost per mille) voor alle mediumtypen – wordt doorgetrokken naar de nieuwe regionale en lokale titels. Het haalt de ‘lucht’ uit de prijzen en zorgt voor meer transparantie. Voor huis-aan-huiskranten worden de huidige 139 prijsniveaus teruggebracht naar 4, berekend op basis van oplage, marktpositie en selectiviteit. De prijsstrategie, waarin waarde centraal staat, heeft drie uitgangspunten:

De Persgroep heeft het digitale portfolio fors uitgebreid, onder andere met meer mobiele en online video mogelijkheden en uitbreiding van de Programmatic Buying aanpak met de lancering van een eigen Trade Desk.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond