Industry Wire

Geplaatst door Nationale Nederlanden

Nationale-Nederlanden lanceert podcast ‘Het geheim van Iris van Herpen’ met Splinter Chabot

ROTTERDAM, 16 september 2025 – Nationale-Nederlanden lanceert vandaag de podcast ‘Het geheim van Iris van Herpen’, gepresenteerd door Splinter Chabot. In de serie krijgt de luisteraar een uniek kijkje in de wereld van Nederlands grootste couturier. Nationale-Nederlanden, hoofdpartner van Kunsthal Rotterdam, ontwikkelde deze driedelige podcastserie in samenwerking met de Kunsthal in aanloop naar de groots opgezette tentoonstelling Iris van Herpen: Sculpting the Senses (27 september 2025 t/m 1 maart 2026) . Met de podcast wil de financieel dienstverlener een breed publiek inspireren om de kracht van kunst te ontdekken.

Modevisionair
In de podcast gaat Splinter Chabot in gesprek met kenners, bewonderaars én met Iris van Herpen zelf. Hij duikt in het verhaal achter haar indrukwekkende doorbraak in de internationale modewereld. Met bijdragen van onder meer actrice Carice van Houten en textielkunstenaar Claudy Jongstra wordt duidelijk waarom het werk van Iris van Herpen zo toonaangevend is. Van Herpen zelf vertelt openhartig over wat het betekent om voor supersterren als Beyoncé te ontwerpen. Ook deelt ze haar visie op de toekomst van mode: “Ik voel dat binnen de mode nog maar één procent van alle mogelijkheden is ontdekt.”

Geïntegreerde campagne
De podcast ‘Het geheim van Iris van Herpen’ maakt deel uit van een geïntegreerde campagne rondom de tentoonstelling Iris van Herpen: Sculpting the Senses. Met deze campagne bundelen Kunsthal Rotterdam en Nationale-Nederlanden hun krachten om het werk van Iris van Herpen onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. De podcast fungeert als verdiepend en verhalend element binnen de campagne, activeert luisteraars om de tentoonstelling te bezoeken en vormt een inspirerende aanvulling op de beleving in de Kunsthal.

Kunst voor iedereen toegankelijk
Met zijn culturele partnerships wil Nationale-Nederlanden bijdragen aan het laagdrempelig en toegankelijk maken van kunst en cultuur voor iedereen in Nederland.
“Genieten van kunst en cultuur heeft aantoonbaar een positief effect op mentaal welzijn. Kunst vertelt verhalen, inspireert en verbindt mensen,” zegt Mariëlle Krouwel, Chief Marketing Officer van NN Group. “De Kunsthal weet als geen ander hoogwaardige kunst toegankelijk te maken voor een breed publiek. We zijn trots op onze langlopende samenwerking met Splinter Chabot binnen het kunstdomein. Met deze spraakmakende podcast kunnen we een breed publiek inspireren en nieuwsgierig maken naar de indrukwekkende tentoonstelling van Iris van Herpen.”

Een nieuw geheim ontrafeld
De podcastserie sluit aan op ‘Het geheim van het Meisje met de parel’, de succesvolle podcast die Chabot in 2023 maakte over het iconische topstuk van het Mauritshuis, waarvan Nationale-Nederlanden ook partner is. Deze podcast stond wekenlang op nummer 1 in de hitlijsten voor kunstpodcasts.

‘Het geheim van Iris van Herpen’ is vanaf vandaag te beluisteren via alle bekende podcast-apps. De tentoonstelling Iris van Herpen: Sculpting the Senses is te zien van 27 september 2025 t/m 1 maart 2026 in Kunsthal Rotterdam.

Het geheim van Iris van Herpen is vanaf vandaag te beluisteren via alle podcast-apps. Beluister hier de podcast op Spotify.

Credits
Opdracht: Nationale-Nederlanden i.s.m. Kunsthal Rotterdam
Concept: Nationale-Nederlanden
Productie & redactie podcast: Microphone Media
Sound design: Salvador Breed en Maarten Vos
Creatie campagne: Born05
Media: Accenture Song
PR: ACE PR

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht