Deel dit artikel
-

Huawei claimt toppositie in markt voor slimme horloges

Huawei staat aan de top van de wereldwijde wearablesmarkt, met een marktaandeel van 20,2 procent waarmee het bedrijf voor het tweede opeenvolgende kwartaal de eerste plaats inneemt, aldus branche-expert IDC in een onafhankelijk rapport.

Huawei was nog niet heel lang geleden de op een na grootste leverancier van smartphones in Nederland, direct achter Samsung. Handelsrestricties opgelegd vanuit de VS maakten daar een einde aan.

In 2019 bestempelde president Donald Trump Huawei als een bedreiging voor de nationale veiligheid vanwege vermeende banden met de Chinese overheid. Dit leidde ertoe dat Huawei geen toegang meer kreeg tot Android en Google-diensten.

Als reactie daarop ontwikkelde Huawei zijn eigen besturingssysteem: HarmonyOS. Inmiddels draait dit systeem op al hun apparaten en telt het wereldwijd meer dan een miljard actieve gebruikers en ruim 20.000 apps die specifiek voor het platform zijn ontwikkeld. Maar een terugkeer op de wereldwijde smartphonemarkt zit er niet in, al levert het bedrijf nog altijd smartphones met geavanceerde telelens mogelijkheden.

Nu nemen slimme horloges hun plaats in. Volgens IDC laat Huawei Xiaomi, Apple en Samsung ver achter zich, ook al groeiden Xiaomi en Apple sneller in het tweede kwartaal.

Onder het motto Ride the Wind organiseerde Huawei vrijdag zijn Innovative Product Launch in Parijs. Blikvangers waren de volgende generatie smartwatches die in augustus onder embargo ook al aan de Nederlandse pers zijn getoond: de HUAWEI WATCH GT 6 Series, de HUAWEI WATCH Ultimate 2 en de HUAWEI WATCH D2. Daarnaast werden de HUAWEI nova 14 Series, de HUAWEI FreeBuds 7i en de HUAWEI MatePad 12 X onthuld.

Ook lanceerde Huawei de creatieve competitie GoPaint Worldwide Creating Activity 2025 en presenteerde het zijn nieuwe merkvisie Now Is Yours, waarmee het bedrijf jongeren wereldwijd uitnodigt om ‘samen de toekomst vorm te geven’.

De HUAWEI WATCH GT 6-serie wordt gekenmerkt door een mix van fashion en functionaliteit met tot 21 dagen batterijduur en ‘uiterst nauwkeurige GPS’. Dankzij een nieuwe high-silicone batterij is de capaciteit 65 procent groter dan bij de vorige generatie. De GT 6 Pro en 46 mm gaan tot 21 dagen mee, de 41 mm tot 14 dagen.

Het verbeterde Sunflower-positioneringssysteem zorgt voor precieze GPS-data bij trail running, fietsen en wandelen. Essentiële statistieken zoals tempo, afstand en hoogteverschil worden volgens het Chinese bedrijf nauwkeuriger vastgelegd, of je nu in de stad of in afgelegen gebieden sport.

De HUAWEI WATCH GT 6 Pro heeft een strakke verhoogde bezel en een 5,5 procent groter scherm. Met 3000 nits blijft het scherm altijd helder, zelfs in fel zonlicht. Het horloge is verkrijgbaar met drie bandopties – bruin geweven, zilver en zwart fluoroelastomeer – voor werk, reizen of sport. Voor de GT 6-serie zijn twee uitvoeringen: de 46 mm, geïnspireerd op wielrennen met een frisse groene kleur en driedelige bezel, en de 41 mm met draaibare lugs voor een comfortabele pasvorm bij elke gelegenheid.

De HUAWEI WATCH GT 6-serie is de eerste smartwatch met Virtual Cycling Power, waarmee wielrenners hun trainingsintensiteit wetenschappelijk onderbouwd kunnen meten. Deze innovatie is gebaseerd op uitgebreid onderzoek met duizenden fietssimulaties en geavanceerde windtunneltests.

De HUAWEI WATCH GT 6-serie biedt ook gedetailleerde gezondheidsanalyses en cardiovasculaire monitoring. De nieuw toegevoegde HRV-meting, een functie waar sportliefhebbers veel om vroegen, maakt real-time evaluatie van trainingsstatus mogelijk en helpt zo het herstel te verbeteren.

De lancering in Parijs draaide niet alleen om de WATCH GT 6-serie, maar liet ook zien hoe Huawei zijn ecosysteem uitbreidt met innovaties in gezondheid, fotografie, creativiteit en audio. Samen onderstrepen deze producten Huawei’s visie om technologie volledig te integreren in het dagelijks leven van jonge gebruikers.

De HUAWEI WATCH GT 6 Series is vanaf 19 september verkrijgbaar vanaf 249,99 euro via de HUAWEI Store, MediaMarkt, Coolblue, bol, Belsimpel, Amazon, VandenBorre en FNAC.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond