MediaMarkt brengt retailmedia naar externe websites

Adverteerders die gebruikmaken van de retailmedia van MediaMarkt kunnen binnenkort ook hun boodschappen gericht uitserveren buíten het domein van de elektronicawinkel.
Dat doen ze dan nog steeds via hun relatie met MediaMarkt.
Hiertoe is de elektronicawinkel een samenwerking aangegaan met Unlimitail, dat een systeem gebruikt van Epsilon.
Dat heeft een techniek om het bereik te vergoten naar externe, geaffilieerde sites. Anders gezegd: het bereik voor adverteerders wordt groter. In jargon heet dit ‘offsite retail media’.
Het is gebaseerd op privacyconforme first-party data van transacties en loyaliteitsprogramma’s. Dit maakt het mogelijk om digitale reclamecampagnes te koppelen aan zowel online als offline verkopen.
De uitrol start in oktober 2025, aanvankelijk in Duitsland, Spanje, Italië, Nederland en België. Andere markten zoals Turkije, Polen, Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg en Hongarije volgen begin 2026. Het aanbod is gericht op zowel endemische adverteerders, elektronische producten en merken die rechtstreeks bij MediaMarktSaturn verkrijgbaar zijn, als niet-endemische adverteerders.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond