-

Gebruik je zakelijke kleding als marketinginstrument

De waarde van zakelijke kleding is de laatste jaren achteruit gegaan. Dit heeft voor een groot deel te maken met de groei van online handelen en digitalisering. Er is minder persoonlijk contact met klanten. De helft van de Nederlanders koopt kleding online, om maar een voorbeeld te noemen, waardoor interacties tegenwoordig vooral op afstand plaatsvinden. Toch blijft een persoonlijke ontmoeting in bepaalde situaties onmisbaar. Denk bijvoorbeeld aan zakelijke afspraken, evenementen of netwerkbijeenkomsten. Dan speelt je zakelijke kleding juist een belangrijke rol in hoe jij zelf wordt gezien, maar vooral ook in hoe je merk wordt gezien. Het is daarom goed om je zakelijke kleding in te zetten als marketinginstrument.

Kleding inzetten als marketinginstrument

Goede zakelijke kleding zorgt op de eerste plaats natuurlijk voor een verbetering van je persoonlijke uitstraling. Daarnaast heeft je kleding invloed op de manier waarop anderen jouw betrouwbaarheid en professionaliteit ervaren. Je wekt meer vertrouwen wanneer je er representatief uitziet. Dit zorgt ervoor dat jouw merk én jouw boodschap beter bij de (potentiële) klant blijven hangen. Voor ondernemers en professionals wordt zakelijke kleding op deze manier een onderdeel van de totale marketingmix. Het is een marketinginstrument dat je relatief eenvoudig inzet en waarmee je zonder moeite veel impact bereikt.

Een professionele look als je persoonlijke visitekaartje

In deze tijd zijn er minder persoonlijke ontmoetingen. Juist dit zorgt ervoor dat elke persoonlijke ontmoeting in de basis al meer indruk maakt. Dit effect wordt nog versterkt als je goede aandacht geeft aan je professionele look. Een mooi herenpak wordt voor mannen vaak gezien als de beste keuze voor zakelijke gelegenheden. Voor de dames geldt dat moderne broekpakken tegenwoordig de beste indruk maken. Een sterke outfit straalt professionaliteit, stijl en autoriteit uit. Dit geldt zeker bij belangrijke meetings en andere formele settings. Je kledingstijl is een sterk middel om de juiste indruk te maken.

Zorg voor een onderscheidende uitstraling

Wil je je zakelijke kleding inzetten als marketinginstrument, dan is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je onderscheidend bent in de kleding die je draagt. Hiervoor ga je het best naar een ervaren aanbieder van zakelijke kleding, zoals Henk ter Horst voor herenpakken. Er is een breed assortiment, waardoor je makkelijk een zakelijke look kiest die past bij je merkidentiteit. Je combineert kwaliteit met betaalbaarheid, terwijl je direct de meest sterke uitstraling neerzet voor je bedrijf.

Een dagelijks sterk marketinginstrument

Veel ontmoetingen met klanten en zakenpartners zijn tegenwoordig gepland. Toch is het belangrijk om je er bewust van te zijn dat er op iedere dag ineens een spontane ontmoeting plaats kan vinden. Wil je jouw zakelijke kleding inzetten als marketinginstrument voor je bedrijf? Zorg er dan voor dat je er dagelijks goed uitziet en voorbereid bent op die toevallige ontmoetingen. Deze ontmoetingen hebben meer impact, juist omdat ze niet gepland waren. Dát zijn de momenten waarop je zakelijke kleding fungeert als je sterkste marketinginstrument. Maak hier slim gebruik van.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond