Industry Wire

Geplaatst door Essent

Essent borgt kwaliteit medewerkers klantcontact met branchecertificaat

Essent heeft de ambitie om de beste klantenservice van de energiesector te leveren. Bij deze ambitie past het KSF Branchecertificaat.

In september heeft de eerste lichting nieuwe medewerkers van de klantenservice van Essent het KSF Branchecertificaat in ontvangst genomen. In de komende zeven maanden zullen alle medewerkers klantcontact van Essent het examen doen om gecertificeerd te worden.

Geeske te Gussinklo, directeur Klantenservice Federatie: “Ik ben trots dat zo’n groot bedrijf laat zien dat de kwaliteit van de medewerker klantcontact belangrijk is. We toetsen online en op de werkplek op kennis van wetgeving, klantgerichtheid en oplossingsgerichtheid.   Wanneer de werknemer naar een andere werkgever zou overstappen, is aantoonbaar wat hij al weet en kan. Goede mensen willen we hiermee ook voor de sector behouden.”

Maarten Top, directeur consumentenmarkt bij Essent: “We willen bij Essent onze klanten de beste service van Nederland bieden. Om de kwaliteit te borgen, certificeren wij al onze klantadviseurs. Daardoor kunnen onze klanten altijd rekenen op hoogwaardig advies en klantgerichte medewerkers. Met het certificaat geven wij medewerkers de erkenning die zij verdienen en een bevestiging voor hun goede werk.”

De KSF werkt als branchevereniging aan drie belangrijke doelen: het borgen en ontwikkelen van de kwaliteit van klantcontact, werken aan een juiste beeldvorming en het aantrekken en behouden van capabele mensen voor deze sector. Met het KSF Branchecertificaat dat de basiskwaliteit van de medewerkers klantcontact garandeert, denken we aan de drie doelen een substantiële bijdrage te leveren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht