Industry Wire

Geplaatst door V&D

Miljoenste Click & Collect klant voor V&D

Zaterdag 7 november heeft V&D haar miljoenste Click & Collect klant ontvangen. De klant, die haar online bestelling in de winkel kwam ophalen, is door V&D goed in de watten gelegd.

“We zijn ontzettend trots op het behalen van deze unieke mijlpaal. Click & Collect is al jaren een onmisbaar onderdeel van de totale shopervaring van onze klant. De adviesrol van onze medewerkers in de winkels maakt Click & Collect bij V&D veel meer dan alleen het ophalen van een pakketje”, aldus Ken Fontijn, Directeur E-Commerce V&D.

V&D Utrecht rolde afgelopen zaterdag de rode loper uit voor de miljoenste Click & Collect klant en haar drie vriendinnen. Een dag waarop ze lekker verwend werden met een make-over begeleid door een stylist en visagisten van ICI PARIS. Gevolgd door een professionele fotoshoot met de gekozen outfits en een uitgebreide lunch bij La Place.

Online bestellen en in de winkel ophalen
Op dit moment maakt maar liefst één derde van de online klanten gebruik van de gratis service om bij een V&D winkel de online bestelling op te halen. Klanten gebruiken de winkels ook om online bestellingen te retourneren. Van de online bestellingen die geretourneerd worden, brengt tweederde van de klant deze terug naar de winkels.

“Dankzij onze unieke propositie van VD.nl met 62 fysieke winkels kunnen wij onze klanten waar en wanneer zij willen het juiste product adviseren. Alle processen binnen V&D zijn volledig afgestemd op de Omnichannel shopervaring van onze klant. ” aldus Ken Fontijn.

Kiosken in de winkel
Er heeft de afgelopen twee maanden een succesvolle pilot plaatsgevonden met kiosken in de testwinkels V&D Almere, Amstelveen en Uden. Klanten kunnen met de nieuwe kiosk met ingebouwde scanner en pin-apparaat eenvoudig een online bestelling plaatsen en betalen in de winkel. Hierdoor heeft de klant altijd toegang tot het gehele assortiment van V&D, ook als de gewenste maat of kleur is uitverkocht in de winkel. Begin 2016 zal V&D het aantal kiosken naar alle andere winkels verder uitrollen.

“We innoveren continu om aan de veranderende behoeftes van onze klanten te voldoen. Ons doel is om altijd “ja, dat hebben we” te kunnen antwoorden. Eén van onze volgende uitdagingen om dit waar te kunnen maken is om de winkelvoorraden aan te sluiten op VD.nl, zodat we vanuit onze winkels online bestellingen kunnen gaan leveren”, aldus Ken Fontijn.


Vernieuwde website V&D

Vorige week lanceerde V&D haar compleet vernieuwde website met een mobile-first design. Het nieuwe platform VD.nl is stabieler, betrouwbaarder en sluit volledig aan op de Omnichannel visie door een state-of-the-art Order Management Systeem.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht