Industry Wire

Geplaatst door PublieksWerk bv

Meltwater versterkt zijn media intelligence-oplossing met de overname van Encore Alert

Meltwater, de internationale marktleider in media intelligence-oplossingen, maakt de overname van Encore Alert bekend. Het aan de Amerikaanse oostkust gevestigde Encore Alert biedt een ´Software as a Service´-platform (SaaS) dat kunstmatige intelligentie benut om online informatie direct te filteren op kritieke en actiewaardige inzichten, of ´Actionable Intelligence´, en zodoende de marketing- en PR-inspanningen van bedrijven te verbeteren.

“We verdrinken in een zee aan social-mediaberichten en het is daarom de kunst juist de belangrijke informatie eruit te halen en de informatie die het waard is om actie op te ondernemen”, zegt Jorn Lyseggen, oprichter en CEO van Meltwater. “De mensen van Encore Alert zijn uiterst gedreven om juist dat probleem op te lossen. De afgelopen drie en een half jaar hebben ze er onvermoeibaar aan gewerkt om de chaos met behulp van kunstmatige intelligentie terug te brengen tot een handvol dagelijkse meldingen. Hun algoritmes worden al met succes toegepast door grote merken als Denver Broncos, Le Creuset en CES, om bovenop mogelijke crises te zitten en belangrijke gebeurtenissen en trends te ontdekken.”

Algoritme
Encore Alert gebruikt zijn eigen algoritme:
– om online informatie voortdurend te ordenen;
– om bedrijfsspecifieke trends naar boven te halen;
– om de interacties van belangrijke ´influencers´ te volgen; en
– om gebruikers te voorzien van bedrijfskritische inlichtingen over de branche.

Encore Alert stuurt alleen waarschuwingen over de meest dringende conversaties. Dat ontlast marketeers van de taak om overweldigende hoeveelheden data op hun dashboards door te spitten, zodat zij zich kunnen concentreren op wat er werkelijk toe doet.

Klantennetwerk
Encore Alert CEO James Li zegt: “We zijn erg enthousiast dat we onderdeel van Meltwater worden. Het aantal online merk-conversaties blijft razendsnel groeien, en daarmee de behoefte aan slimme meldingen die marketing- en PR-professionals helpen te focussen. Meltwater deelt onze visie. We kijken er naar uit om de oplossing in samenwerking aan te bieden aan Meltwater´s duizenden klanten wereldwijd.”

Jorn Lyseggen: “Door Encore Alert´s merkeigen technologie te integreren met ons social media-aanbod, zijn we nog beter gepositioneerd om onze 24.000 klanten te helpen om:
– de groei van hun volgersaantallen te versnellen;
– de betrokkenheid te vergroten;
– meer verkeer uit verwijzingen te genereren (´referral traffic´); en om
– hun merkreputatie te versterken.”

“Meltwater´s overname van Encore Alert is de volgende stap in onze missie om de slimste software ter wereld te bouwen waarmee verantwoordelijken geïnformeerde beslissingen kunnen nemen, gebaseerd op ´Outside Insight´: inzichten verkregen uit informatie van buiten de eigen bedrijfsmuren.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht