Industry Wire

Geplaatst door Discovery

Arno Flapper benoemd tot Channel Director Discovery & Digital Discovery Networks Benelux

Amsterdam, 6 april 2016 – Arno Flapper is benoemd tot Channel Director Discovery & Digital bij Discovery Networks Benelux (DNB). Hij is eindverantwoordelijk voor de zenderstrategie- en programmering van Discovery Channel in zowel Nederland als Vlaanderen. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de digitale uitbouw van het portfolio van DNB. Zijn team bestaat uit marketing, programmering en digital. Arno maakt tevens deel uit van het management team van DNB.

Alco de Jong, VP Country Manager Discovery Networks Benelux: “Arno heeft zich de afgelopen jaren meer dan bewezen in zijn rol als Channel Manager Discovery en speelt vanwege zijn strategische merk-, media- en marketing inzicht een belangrijke rol in de ontwikkeling van onze zenderportfolio. Het merk Discovery, als ook de programmering, staan er dankzij Arno en zijn team ontzettend goed voor, zowel in België als in Nederland. Ook commercieel gezien is Discovery dankzij zijn heldere positionering gezonder dan ooit. Ik heb er alle vertrouwen in dat Arno met zijn kennis en ervaring onze merken en diensten nog beter bij de mediawensen van de consument kan laten aansluiten!”

Behaalde successen

Sinds Arno aan het roer staat van Discovery is de zender in marktaandeel gegroeid van 3,9% (Q1 2014) naar 4,4% in Q1 2016 op M20-49[1]. Arno heeft samen met zijn team een zeer consistente en heldere programmering neergezet, door optimaal gebruik te maken van de rijke content voorraad uit het wereldwijde netwerk. De ‘Tooltime’ avond op vrijdag is een groot succes, net als de ‘Alaska Night’ die op de maandag nog steeds groeit.

Het meest recente succes is het huidige thema op de zondag met indrukwekkende documentaires zoals ‘Escaping Alcatraz’, waarin drie Nederlandse wetenschappers de hoofdrol speelden. Deze documentaire trok gemiddeld maar liefst op Eerste Paasdag 95.000 kijkers en  op Tweede Paasdag 152.000 kijkers.”

Carrière

Arno is in januari 2012 gestart als Marketing Manager voor Discovery en werd in februari 2014 gepromoot tot Channel Manager Discovery & Digital. Voor Discovery Networks was Arno vooral werkzaam aan de mediabureauzijde, waarvan de laatste 7,5 jaar als RTV-director bij Universal Media.

[1] Bron: SKO, Jan-Mrt 2014-2016, 02:00-26:00 uur

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht