Deel dit artikel
-

Hudson’s Bay overweegt Duitse lancering Gilt Groupe

Het Canadese retailbedrijf dat nog overwoog V&D om de panden te kopen, Hudson’s Bay, bekijkt of het zijn online shoppingclub Gilt Groupe op de markt wil brengen.

Eind vorig jaar kocht Hudson’s Bay de luxe pure player Gilt Groupe voor een kwart miljard dollar. Een koopje voor een bedrijf dat tot voor kort bekend stond als een unicorn. Jargon voor een bedrijfwaardering van meer dan een miljard.

Online activiteiten van Gilt Groupe moeten worden verweven in een aantal van de offline ketens van Hudson’s Bay. Saks Off 5th bijvoorbeeld. Persbureau DTS meldt nu dat de Canadezen het online label ook naar Duitsland willen brengen.

Een definitief besluit daarover is nog niet genomen, maar het zou niet onlogisch zijn.

Hudson’s Bay kocht vorig jaar namelijk de warenhuistak Kaufhof van de Metro Group. Dat zijn 137 vestigingen in Duitsland, maar ook de 16 filialen van Inno in België. Die zaken zouden, in theorie, de fysieke retailactiviteiten van Gilt Groupe kunnen dragen.

De Canadezen gaven tijdens het onderhandelingsproces over de overname van V&D aan dat ze, zelfstandig of via een acquisitie, streven naar een netwerk van circa zestig warenhuizen in Nederland. Gilt zou ook daar onderdeel van kunnen worden.

Foto: Financial Times (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond