Industry Wire

Geplaatst door SpotX

SpotX en Pebble Media starten in België met programmatic video

SpotX en Pebble Media kondigen een nauwe samenwerking aan voor de geautomatiseerde verkoop van online video advertentieruimte. Pebble Media, verantwoordelijk voor het beheer van de online advertentieruimte van enkele van de belangrijkste online media in België, is gestart met het gebruik van het video inventory management platform van SpotX. De samenwerking omvat de programmatic verkoop van online video advertentieruimte en ondersteunt de inspanningen van Pebble Media om de video-inventaris maximaal te laten renderen. SpotX is een geïntegreerd technologieplatform waarmee premium uitgevers hun online video inventory centraal kunnen beheren, aanbieden en verkopen.

Online video verkopen optimaliseren
Adverteerders verwachten vaker om op basis van real-time data hun doelgroep specifieker te kunnen bereiken. Zij willen naast een open marketplace, vooral een een-op-een relatie met de uitgever in de vorm van een private marketplace. Pebble Media kiest voor een samenwerking met SpotX omwille van deze toenemende vraag naar real-time bidding/programmatic buying.

“We zetten sterk in op een ver doorgedreven automatisering en kiezen daarom naast initiatieven zoals buymedia.be ook voor SpotX”, aldus Koen van Rhijn, CEO bij Pebble Media. “Programmatic producten helpen ons om bij schaarse inventaris, in combinatie met data, de eCPM en inkomsten voor publishers te optimaliseren.” Bekende partners/mandaatgevers van Pebble Media zijn onder andere VRT, Sanoma, Telenet, Vice en Viacom.

Klaar voor de toekomst
“Als early adopters van programmatic video in België, kiest Pebble Media niet alleen vanuit technisch oogpunt voor ons platform. We delen ook onze visie op de programmatic toekomst van nieuwe online TV-kanalen,” zegt Elwin Gastelaars, Managing Director bij SpotX Benelux. “De manier waarop wij en vooral de jongere generaties TV kijken verandert razendsnel. Via deze samenwerking is Pebble Media klaar om in de toekomst op elk tijdstip en over de verschillende mediadragers heen, advertenties aan te bieden aangepast aan de kijker.”

www.spotxchange.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht