Deel dit artikel
-

Energieleverancier NLE wil internet- en tv-markt openbreken

NLE betreedt vandaag officieel de telecommarkt. Het bedrijf biedt een alles-in-1-pakket aan met internet, televisie en bellen voor 29,95 euro per maand. ‘Een prijs die de markt kan opschudden’, zo zegt het bedrijf zelf.

NLE werkt via het netwerk van KPN en levert voor 29,95 euro 50 Mb/s downloadsnelheid. Ter vergelijking: Ziggo biedt ongeveer hetzelfde aanbod voor 45,95 euro per maand. Daarvoor wordt niet meer dan 40 Mbit/s internetsnelheid geboden. NLE heeft ook een glasvezelaanbod met 500 Mbps voor 67,50 per maand.

NLE wil daarnaast de wifi-dekking in het hele huis verbeteren, onder meer door gratis een versterker mee te leveren.

NLE biedt ook allerlei extra tv-pakketten aan tegen een meerprijs, daar zit FOX Sports en nu nog HBO bij. Met telefoneren kan voor 10 euro per maand onbeperkt worden gebeld naar vaste en mobiele nummers.

Nieuwe energieklanten die ook telecom erbij nemen krijgen een korting van 25 euro. Klanten van Nuon, Essent en Eneco die overstappen voor energie krijgen 50 euro korting.

Deel dit bericht

15 Reacties

Bram

Ik vind het enorm mooi van nle maar wat ik echt niet normaal vind is dat je al jaren klant bent van nle is dat je als vaste klant van nle geen extra korting krijgt . Maar overstappen beloond wordt . Door vaste klant hebben ze de mogelijkheid gekregen om dit aan te bieden . Met onze centjes . En nu vaste klant bedankt jullie krijgen geen korting en geven dat aan anderen

Jan Libbenga (Emerce)

Bestaande NLE klanten krijgen ook een korting van 25 euro. Eenmalig.

aytekin

goed initiatief, maar dan moet je site wel bereikbaar zijn 🙂

Remco

Jullie stellen “NLE werkt via het netwerk van KPN en levert voor 29,95 euro 50 Mb/s downloadsnelheid. Ter vergelijking: Ziggo biedt ongeveer hetzelfde aanbod voor 45,95 euro per maand. Daarvoor wordt niet meer dan 40 Mbit/s internetsnelheid geboden.”

NLE levert via de koperdraden, hierbij is de afstand tot de centrale een factor welke bepalend is of de volledige snelheid gehaald kan worden. De verbindingen van Ziggo bestaan tot de wijkcentrale uit glasvezel en het laatste stuk is via de COAX kabel wat een maximale snelheidsverlies kent van 5% waardoor Ziggo dus de volledige snelheid altijd kan leveren.

Anjo van den Brink

Indien jullie echt onderscheidend willen zijn dan is het Resender systeem een verlengstuk van de aan te bieden WiFi om de consument een compleet pakket te bieden, die de concurrentie niet heeft. Idee?
Groetjes. Anjo

Max

Beter een vergelijking maken met actie tarieven van NLE tegenover prijs van andere providers na de actie. Ziggo is 34,95, kpn is 35,00. Niemand weet van NLE gaat maken van de prijs na 12 maanden, waarom valt hier niemand over? Gewoon oplichting van NLE

John

Ik voel wel wat voor de opmerking van Max. Zelf heb ik Ziggo (voorheen UPC), met
in totaal 5 t.v. aansluitingen in huis. Als ik dat via NLE ook wil, dan ben ik
20 euro extra kwijt per maand….! Daarmee komt NLE al boven de prijs die ik nu
bij Ziggo betaal. Kijk dus uit! Pas op voor dit ‘loze lokkertje’ en kijk eerst
wat je nu hebt. En inderdaad…wat wordt het over een jaar?

harold

@john dat geld natuurlijk voor alle adsl aanbieders heeft weinig te maken met hun aanbieding bij ziggo heb je gewoon het voorbeeld dat je het analoge signaal er gratis bij krijgt.
Is wel iets wel id iets waar je rekening moet houden maar dan meer in algemene zin als je van kabel naar adsl gaat.
Klopt id dat je niet weet wat de prijs is naar 1 jaar maar dat weet je nergens en je kunt dan natuurlijk weer overstappen en van een andere mischiens wel beter aanbieding van iemand anders gebruikmaken

Max

@harold. Dat weet je wel degelijk bij andere providers. Die communiceren allemaal hun actie tarief en de prijs daarna. Dus je weet heel goed waar je aan toe bent. Stel NLE zegt na een jaar dat het 60 euro wordt per maand. Dan zit je minstens 1 maand vast aan deze kosten omdat een overstap naar een nieuwe provider minstens 4 weken duurt.

Feit blijft dat men appels met peren vergelijkt. Actie tarieven van NLE vs normale tarieven van andere providers en diensten die je standaard krijgt bij een ziggo of kpn vs een kaal abonnement van NLE. Vind het jammer dat de media niet kritisch kijkt naar het aanbod en het lokkertje zoals John het mooi beschrijft maar blind mee gaat met het eigen persbericht van NLE.

Wim

De “aanbieding” van € 29,95 geldt uitsluitend voor het eerste jaar voor het basispakket (dat overigens ook € 29,95 kost). Onbekend is inderdaad wat de prijs daarna gaat worden. De genoemde kortingen van € 25 en € 50 zijn geen kortingen maar éénmalige bedragen die van de jaarrekening worden afgetrokken.

Robert

NLE is gewoonweg onbebrouwbaar: Jaarlijks is het bedrag van mijn eindafrekeing dat ik terugkrijg hoger geworden. Toch worden de voorschotten aangepast. Een truc die men toepaste met mijn zonnepanelen waarbij ik zonder dubbele meter, nachttarief terugkreeg voor overdag leveren van stroom aan NLE. En tijdens de looptijd van mijn 3e 1 jarige contract het voorschotbedrag welke achteraf diende toe worden voldaan, ineens vooruit in rekening brengen. Kortom, het zal allemaal best binnen de gestelde wettelijke normen vallen, deze club is zo onbetrouwbaar dat ik daar geen goed gevoel bij heb.
Er moet een zgn adder onder het gras zitten…….. Verdien model is namelijk als je het mij vraag te gering. Kan niet. Te mooi om waar te zijn. Voorts appel met peren vergelijking: Actietarieven NLE vs normale tarieven Ziggo / KPN……..

adrie

Leuk aanbod, alleen heb ik nu geen internet,(gevalletje Tweak onder de rechter), dus niet de korting en ik ga echt niet meer betalen dan een ander. Gemiste kans!!!

Anton

Wassen neus deze aanbieding. Alleen ca 30 mb/s dicht bij verdeelpaneel daarna dondert de snelheid als een kaartenhuis in elkaar. Je mag gemiddeld blij zijn met 10 mb/s en dus een niet geheel storingsvrij beeld. Je upload snelheid is ca 2 mb/s.
Adsl is geen alternatief voor Ziggo klanten die geen glasvezelaansluiteng hebben IN huis.

T.

Schoenmaker blijf bij je leest! Het drama duurt nog voort. Al 3 weken geen internet en tv. Gisteren zou een KPN monteur in de wijkkast kijken (dit is twee dagen geleden pas aangevraagd door NLE). Niets meer over gehoord.
Dus vanochtend een twitter gestuurd en een zeer voorspelbare reactie; geen oplossing, geen compensatie maar alleen de tekst: ‘Helaas is er op dit moment nog niets bekend. Het ticket staat uit bij KPN. Het is nu wachten geblazen. Excuses voor dit ongemak’.
Nog nooit zo een onplezierige ervaring meegemaakt met een bedrijf. En velen met mij lees ik overal. Ondertussen incasseren ze gewoon het abonnementsgeld. Niet overstappen dus.

Ron

Sinds april heb ik internet via Nle. 100/30 mb en de snelheden zijn dik in orde. Telefonie heb ik niet. Ook de televisie is hd kwaliteit. Ik ben een tevreden mens

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond