-

Telstra verlaagt kosten customer service met Tap For Help

Het Australische telecombedrijf Telstra heeft de kosten voor klantondersteuning drastisch teruggebracht dankzij NFC technologie. Vooral de call centers worden minder belast.

Telstra heeft zijn breedbandmodems uitgerust met een QR code, NFC label en een SMS servicecode, zodat men van iedere klant weet wat die thuis heeft staan. Met andere woorden: de helpdesk hoeft niet eindeloos door te vragen over welke apparaten er bij die klant staan. Sterker nog: door een van de codes te scannen, krijgt de gebruiker toegang tot instrucievideo’s zodat de helpdesk niet meer gebeld hoeft te worden.

Telstra gaat in winkels ook kaarten uitdelen met NFC, QR code, SMS nummer en een URL. Er is gekozen voor een mengeling van technieken omdat NFC nog niet door iedere telefoon wordt ondersteund. NFC ontbreekt bijvoorbeeld in iPhones.

Telstra gebruikt het Contextual Care platform van StepOne voor zijn breedbandklanten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond