-

Vier tips voor het maximale bereik op LinkedIN

We kennen het allemaal wel; je hebt een interessant artikel of mededeling die je wilt delen met je netwerk. Om te zorgen dat je dit zo snel mogelijk kunt delen open je LinkedIn, typt je bericht en publiceert hem direct op je tijdlijn. 

Een grote teleurstelling volgt wanneer je aan het einde van de dag ziet dat je bericht slechts tien mensen heeft bereikt. Dit moet anders en daarom geef ik je hierbij vier tips om het maximale rendement op je LinkedIn posts te behalen.

1. Niet de externe link direct in je post plaatsen

Hierboven zie je mijn LinkedIn post van drie dagen geleden. Hierin heb ik direct een artikel gedeeld en is het mogelijk om direct op de afbeelding te klikken en het artikel te lezen. LinkedIn ziet dit niet als een positieve post, omdat dit ervoor zorgt dat mensen LinkedIn kunnen verlaten. Dat willen zij liever niet. Vervolgens sluit ik de tekst af met een vraag, maar sluit ik niet af met een ‘call-to-action’ dat mensen moet activeren om daadwerkelijk een reactie achter te laten.

Resultaat: Weinig views, weinig interactie in likes / opmerkingen.

2. Zorg dat mensen voor een ruime tijd betrokken zijn bij je post

Hierboven heb ik een dik-gedrukte titel toegevoegd die direct duidelijk maakt waar deze post over gaat. Mocht je dit zelf ook willen testen dan kun je dat via deze link doen.

De gehele post bestaat uit vier kleine alinea’s, dit zorgt ervoor dat de lezer zal moeten klikken op ‘lees meer’. Vervolgens zijn er hashtags aan de post toegevoegd en is er een duidelijke ‘call-to-action’ wat ervoor zorgt dat de lezers het bijbehorende artikel zullen opzoeken in de reacties.

Gebruik echter nooit meer dan vier tot vijf hashtags per post. Wanneer je een link in de reacties zet, zonder deze ‘call-to-action’ dan zal deze tactiek ook niet werken.

Resultaat: 830 views (+304%) / 2 reacties / 6 likes (+600%)

3. Creëer interesse door middel van de curiosity strategie

Hierboven heb ik dezelfde tactiek een beetje bijgeschaafd om te testen of ik nog meer rendement kon behalen. Zelf denk ik dat deze beter heeft gescoord doordat ik de ‘curiosity strategie’ heb gebruikt in de titel. ‘Heb jij..’ is zo’n soort curiosity vraag waar mensen benieuwd naar zijn.

Andere voorbeelden van dit soort titels zijn:

Dit is.. / Hier is.. / Dit is hoe.. / Zo kun je.. / Op deze foto.. (Het woord ‘foto’ scoort vaak goed) / Dit is de persoon die.. / Dit is waarom..

Resultaat: 1320 views (+59%) / 3 Reacties (+50%) / 11 likes (+83%)

Doordat mensen langer de tekst lezen, scoort je bericht al beter. Wanneer je ook nog de link in de eerste reactie plaatst, een goede foto gebruikt en de juiste hashtags die aansluiten op je bericht. Zul je zien dat je meer resultaat zul behalen met je berichten. Wil je hier meer over weten? Lees dan dit artikel.

4. Maak gebruik van hashtags in je posts

Maak gebruik van hashtags in je posts voor het bereiken van meer connecties. In bovenstaand voorbeeld heb ik geen foto toegevoegd aan de post. Alleen al door het toevoegen van relevante hashtags in de post zie je dat het bereik al hoger is dan het eerste voorbeeld.

Over de auteur: Dennis Stam is freelancer bij dstam.nl

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

2 Reacties

Lieke

Hoi Dennis, interessant artikel. Zou dit ook voor berichten die je deelt vanuit bedrijfspagina’s gelden?

Dennis

Jazeker Lieke!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond