3 Artikelen
13.107 Views
0 Reacties

Marion Freijsen

Marion Freijsen is een lange termijn technologieprofessional. Haar rol voordat ze bij Adobe kwam, was als COO van e-Luscious B.V. de grootste Nederlandse e-commerce speler in wijn & koffie. Bij e-Luscious was ze verantwoordelijk voor het transformeren van het bedrijf en het implementeren van een e-commerceplatform over 16 labels in 6 verschillende landen.

Voorafgaand aan deze rol was ze de COO van EFactor.com - het grootste sociale netwerk voor ondernemers dat ze in 2013 openbaar maakte in de Verenigde Staten. Als COO van het bedrijf speelde Marion een belangrijke rol bij het leiden van het bedrijf naar de OTC en het omgaan met alle noodzakelijke regelgevende instanties. Ze leidde Global Operations voor het bedrijf en leidde het technologieteam als onderdeel van haar rol.

Gedurende haar carrière heeft Marion bijgedragen aan de groei en uitbreiding van technologiebedrijven in Europa en de VS. In de afgelopen tien jaar heeft ze uitgebreide kennis van sociale media opgedaan en wordt ze erkend als een expert in e-commerce en (digitale) gemeenschappen.

Haar expertise omvat het organiseren van bijeenkomsten voor klanten met het senior management en / of bestuursleden van Fortune 1500-bedrijven, zoals HSBC, Barclays Bank, ING, BP, Shell en Exxon. Mevrouw Freijsen's achtergrond omvat ook het werken als voormalig Vice President (Centraal-Europa) voor Currenex Ltd., Commercieel Directeur van Speedport NV, Country Manager (Benelux) voor Newsedge Corp., Major Account Manager voor ICV Ltd. / S&P Comstock en Account Manager voor Bloomberg Financial Markets.

Ze was een frequente gast op tv-kanalen zoals NBC, CBS, ABC, Wall Street Journal TV en zat in commissies van zowel de Nederlandse als de Amerikaanse regering voor het creëren van banen en het financieren van innovatie. Mevrouw Freijsen heeft een marketingdiploma van het Chartered Institute of Marketing in Londen.

Marion is auteur van The N-Factor: How Networking Can Change the Dynamics of Your Business in 2007 met co-auteur Adriaan Reinders en het 2e boek, The EFactor: Entrepreneurship in the Social Media Age, werd uitgebracht op 6th November 2012.

Marion heeft een diploma in internationale verkoop en marketing van het Chartered Institute of Marketing, VK.