More artikelen

Koeriers boeren goed dankzij online verkopen

De omzet van de koeriers steeg in het tweede kwartaal van 2012 met 3 procent. De omzet zit volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek al langere tijd in de lift, onder andere door de stijging van de online verkopen door (web)winkels.

Omzetgroei online winkels bereikt nieuwe piek

De omzetgroei voor online winkels is in anderhalf jaar niet zo hoog geweest. Dat zegt Thuiswinkel.org op basis van CBS-cijfers over juli. Vergeleken met vorig jaar steeg de omzet met 13 procent.

Omzetniveau reclamemarkt daalt naar niveau 2006

Het omzetniveau in het reclamewezen is sinds 2006 nog niet zo laag geweest. Dat zegt het CBS. In het eerste kwartaal van 2012 is er voor de vierde keer op rij minder omzet behaald. De daling is in sterkte wel licht afgenomen.

Zeven op tien Nederlanders shopt online

Ongeveer zeven op de tien Nederlanders van 16 tot 75 jaar winkelden in 2011 via internet. Daarmee groeit het online shoppen nog steeds en behoort Nederland tot de top van de Europese Unie. Dat zegt het CBS.

Noord-Europa shopt online, Zuid-Europa niet

De Nederlandse consument behoort in Europa tot de koplopers wat online shoppen betreft. Zeventig procent kocht vorig jaar wel iets online. In het zuiden van Europa komt de gemiddelde niet veel hoger dan twintig procent.

CBS: 2 procent meer omzet voor webwinkels

Postorderbedrijven en internetwinkels hebben in maart circa 2 procent meer omgezet. Dat meldt het CBS.

Rek uit groei webwinkelaars

Het aantal consumenten dat online koopt blijft weliswaar percentueel nog toenemen, maar de groei is de afgelopen twee jaar nagenoeg hetzelfde. Dit jaar kocht 79 procent iets online. Net als in 2010, een groei van 2 procent in vergelijking met het voorgaand jaar.