Online omzet mei: +26,5 procent
De online omzet van pureplayers en multichannel retailers is afgelopen mei met 26,5 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar.
De online omzet van pureplayers en multichannel retailers is afgelopen mei met 26,5 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar.
Webwinkels zagen de omzet in het eerste kwartaal van 2016 met 29 procnet stijgen ten opzichte van een jaar geleden. Fysieke winkelbedrijven die internet ernaast doen, groeiden met vijftien procent. Dat laten nieuwe cijfers van het CBS zien.
Webwinkels verkochten in de maand maart 20 procent meer dan een jaar geleden. Pure players boeken op dit punt betere resultaten dan fysieke retailers die ook een digitale pui hebben.
In 2015 kwamen er achtduizend nieuwe webwinkels bij en sloten er vijfduizend de deuren, zo laten nieuwe cijfers van het CBS zien.
Fysieke winkels die investeerden in het op- of uitbouwen van hun digitale kanaal beginnen daarvan te profiteren. De omzet van multichannel retailers groeide in september met 28 procent twee keer zo hard als die van pure internetverkopers.
Fysieke winkels die ook verkopen via een webshop zagen hun digitale omzet met 23,5 procent groeien in het eerste kwartaal van dit jaar. Nieuwe cijfers van het CBS laten ook zien dat multichannel retailers hiermee grotere groei boeken dan pure players.
De jongste cijfers van het CBS laten zien dat de omzet van webwinkels in Nederland vorig jaar met 9,8 procent groeide. Dat is meer dan de twee jaar ervoor.
Drie op de tien bedrijven in Nederland gebruikt betaalde clouddiensten. Bij de grote bedrijven is dat zelfs de helft. Cijfers van het CBS laten zien dat de gebruikers zich in het hele spectrum van het bedrijfsleven bevinden.
Nederlandse webwinkels hebben de omzet tot november met 9 procent zien groeien, maar wel minder hard dan in de jaren ervoor.
Webwinkels in Nederland noteerden in het derde kwartaal een gezamenlijke groei van 7,6 procent, aldus nieuwe cijfers van het CBS.
Postorder- en internetbedrijven in Nederland boekten in het tweede kwartaal een omzetgroei van 10,5 procent, aldus de meest recent cijfers van het CBS.
Als de jeugd de toekomst heeft, staat retailend Nederland aan de vooravond van grote veranderingen. CBS-cijfers laten zien dat jongeren tot 25 jaar nu al digitale veelkopers zijn.
Webwinkels en postorderaars zagen hun gezamenlijke omzet in januari met 7,2 procent stijgen. Veel minder dan de maand ervoor, maar aanzienlijke meer dan het gemiddelde van de totale retailsector.
Webwinkels sloten 2013 af met een gemiddelde omzetgroei van 20 procent in december. Over het hele jaar bedraagt de groei tien procent.
Bijna de helft van de Nederlandse huishoudens heeft inmiddels een tabletcomputer en deze lijkt de plaats in te nemen van de desktop pc. Grote, vaste computers in woon-, werk- of hobbykamers verdwijnen uit onze leefomgeving.