Meer Artikelen

Daisycon op VIP trip met haar affiliates

Het jaar 2009 was voor Daisycon zeer succesvol. Ondanks de mondiale neergang heeft Daisycon in 2009 toch weer een forse groei laten zien. Het klantenportfolio werd sterk uitgebreid. Het aantal campagnes heeft de 1.250 inmiddels overschreden. Ook het aantal aangesloten affiliates groeit nog steeds explosief.

Daisycon: 1250e campagne live

17 januari 2010 is een mijlpaal in de geschiedenis van Daisycon.

Daisycon start actie voor Haïti

Op donderdag 21 januari organiseren de samenwerkende hulporganisaties de nationale actiedag ‘Nederland helpt Haïti’. Als steunbetuiging aan deze actie heeft ook Daisycon besloten om haar steentje bij te dragen. Alle inkomsten van Daisycon op deze actiedag zullen worden overgemaakt op giro 555. Ook heeft Daisycon haar 1.100 adverteerders opgeroepen om deze actie te ondersteunen. 30 partijen doen mee met de actie, onder wie enkele bekende namen als: Vaya.nl, Club Med, Directa.nl, InpakkenenWegwezen.nl, Dokteronline.com, BestTickets.nl, Vacansoleil.nl, Stena Line, Ben.nl en Peter Langhout reizen.

Daisycon hoopt met de actie minimaal 15.000 euro op te halen.

Affiliatenetwerk Daisycon biedt PayPal aan bij publishers

Uitbetaling publishers voortaan sneller, efficiënter en voordeliger dankzij bulkbetaling van PayPal

Affiliatenetwerken: Consolidatie op affiliatemarkt

De affiliatenetwerken verwachten een versteviging op de markt. Er komen meer toetreders. Grote spelers als Sanoma, maar ook buitenlandse multinationals pikken een graantje mee in Nederland. Bovendien gaan bedrijven die de economische recessie hebben overleefd, op overnamepad. Emerce sprak met drie affiliatenetwerken over de verwachtingen van het komend jaar.

Premium

Omzet Tradedoubler duikelt 15 procent

Het Europese marketingbedrijf Tradedoubler ziet zijn kwartaalomzet met ruim 15 procent dalen tot 72 miljoen euro.

[Video] Affiliatenetwerken lopen op het randje

Marko Dobroschelski, managing director van Daisycon, spreekt met Emerce over de ethische kant van affiliate marketing. Lang niet alle partijen houden zich aan de privacywetgeving. “Dat gebeurt, omdat je anders een onwerkbare situatie krijgt.”

‘Affilatemarketing in 2009 naar 150 miljoen’

“Affiliatemarketing is in Nederland totaal onderbelicht, terwijl er nog zo veel groeipotentieel in de markt zit”. Edwin Basten, directeur van OMG, denkt zijn markt, door verschuivende mediabestedingen, dit jaar tot 150 miljoen euro kan groeien.

Premium

Affiliate marketeers tonen rooskleurige jaarcijfers

Affiliate marketeers boeken over 2008 tientallen procenten omzetgroei, maar zien de winstmarge onder druk komen. Voor 2009 verwachten ze te profiteren van adverteerders die traditionele media verlaten voor goed meetbare internetcampagnes.

Premium

Top-5 Affiliate & Leads

Winnaar: Testnet Online Advertising.

Omzet affiliatemarketing Daisycon verdrievoudigt

Daisycon zag in 2007 de omzet uit affiliatemarketing met 194 procent toenemen. Directeur Marko Dobroschelski ziet dat steeds meer grote ondernemingen dit middel inzetten om direct afrekenbaar en meetbaar online reclame te maken.

Premium

Daisycon koopt Goomla.nl

Affiliatemarketingbedrijf Daisycon heeft de 1 jaar oude productvergelijkingssite Goomla.nl overgenomen.

DME 2007: Marko Dobroschelski – Daisycon

Return on investment

Besteedt u uw online marketingbudget wel goed? Wit u weten of u het maximale eruit haalt? Volg deze sessie en behaal meer revenu uit uw budget!

‘Meten resultaten online marketing problematisch’

Waarom adverteren bedrijven graag op internet? Een belangrijke reden is de meetbaarheid: je plaatst een banner, telt hoeveel internetters daar op klikken en kijkt vervolgens hoeveel van die 'klikkers' een aanvraagformulier invullen of online aankopen doen. De werkelijkheid is minder simpel, waarschuwt Marko Dobroschelski, oprichter van Daisycon. “Vooral programma's die advertenties blokkeren, adblockers, vormen een probleem.”