Bart Zoetmulder naar de Persgroep
Bart Zoetmulder verlaat Veronica Uitgeverij en treedt in dienst bij de Persgroep, afdeling Online Services.
Bart Zoetmulder verlaat Veronica Uitgeverij en treedt in dienst bij de Persgroep, afdeling Online Services.
Uitgeverij De Persgroep breidt in Nederland zijn propositie voor automated trading, geautomatiseerde reclameverkoop, uit.
Vijftien procent van de abonnees van NRC Handelsblad en Next zijn digitale lezers. Vooral NRC Next zag afgelopen jaar een forse groei, een ruime vertienvoudiging van het aantal digitale abonnees.
Jeroen Verkroost ruilt na zes jaar Microsoft in voor De Persgroep. Daar wordt hij Chief Digital Officer. Verkroost was country manager Microsoft Advertising & Online.
De joint venture van de Belgische mediagroepen Roularta en de Persgroep en KPN-dochter Base zal worden geleid door oud-Belgacom innovatiespecialist Stijn Vander Plaetse. Eind dit jaar worden de eerste convergentieproducten verwacht.
Het Belgische mediabedrijf De Persgroep, eigenaar van onder meer de Volkskrant en Trouw, zou interesse hebben om KPN-dochter Base over te nemen. Dat meldt de Belgische zakenkrant De Tijd.
Het banentijdschrift Intermediair verschijnt binnenkort niet meer op papier, maar gaat digitaal verder. Dat hebben De Persgroep en VNU Media vandaag bekend gemaakt.
Het Belgische mediabedrijf De Persgroep neemt VNU Media over van investeringsbedrijf 3i en HIG Capital.
Voormalig hoofdredacteur van Nu.nl Laurens Verhagen gaat per 1 april leiding geven aan de nieuwssites Trouw.nl, Volkskrant.nl Parool.nl. en demorgen.be.
Bart Franssen verlaat de Persgroep als hoofdredacteur van de webredacties van Volkskrant, Trouw, AD en Het Parool. Het bedrijf zoekt een Nederlander als opvolger.
De Persgroep brengt een nog duidelijkere scheiding aan tussen papier en digitaal. Alle Nederlandse en Belgische online titels worden ondergebracht in een nieuw bedrijf.
“De Persgroep experimenteert niet met technologie, wij wachten wat er met de tabletmarkt gaat gebeuren”, aldus Christian van Thillo, CEO van de Persgroep. De Persgroep krijgt volgens Van Thillo maandelijks 15.000 euro van Apple en ‘doet’ een jaarlijkse omzet van 73 miljoen euro aan digitale activiteiten als websites, apps, tablets en e-commerce.
Vrijwel alle grote kranten en tv-zenders bedienen overwegend een mannelijk publiek op internet. SBS Nederland is de enige uitzondering. De online kanalen van SBS worden vaker door vrouwen dan mannen bezocht.