More artikelen

De Persgroep, Sanoma en TMG met datadienst NLProfiel

De drie uitgevers beginnen samen de datadienst NLProfiel om adverteerders van meer en betere profielgegevens te voorzien. Het project staat open voor deelname van andere partijen uit media en e-commerce.

Online advertising

De Persgroep en EndemolShine samen in video en formats

De Nederlandse takken van de Persgroep en EndemolShine sluiten voor meerdere jaren een samenwerkingsverband waarbij ze elkaars online videostrategie oplijnen.

Video

De Persgroep over op header bidding

De Persgroep is bezig zijn hele inventaris voor reclame te ontsluiten met header bidding. Daarmee trekt de uitgeverij wat marktmacht terug in huis en kan zo ook meer transparantie geven aan adverteerders over hoe hun uitingen waar verschijnen.

Programmatic

De Persgroep start online videoformat Studio Korea

De Persgroep is begonnen met dagelijkse videoverslagen die ter plekke in Zuid-Korea worden opgenomen. De video’s zijn te zien op de landelijke en regionale krantensites van De Persgroep in Nederland en te horen bij Q-Music. Er is voldoende commerciële interesse om het format kostendekkend te produceren.

Video

Black Friday bij Tweakers piekt 427 procent

Afgelopen vrijdag was de grootste Black Friday ooit bij Tweakers.net. Vergeleken met een gemiddelde dag steeg het aantal kliks naar webwinkels met 427 procent, waarvan de meeste naar Coolblue.

Marketing

De Persgroep koopt Reclamefolder.nl

De Persgroep verwerft het complete eigendom over Reclamefolder.nl. RTL Ventures verkoopt zijn belang van 34,8 procent. Ook H2 Equity Partners en de oprichters Robin Streng en Jeffrey van Rossum stappen helemaal uit.

Venture

Persgroep met tv-commercial voor Topics.nl

De Persgroep houdt een tv-campagne voor Topics, zijn abonneedienst waarin nieuws en opinie op thematische wijze worden weergegeven.

Campagnes

De Persgroep op schermnetwerk retail met verkiezingsnieuws

De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.

Start-ups

De Persgroep met live pre-roll video

De Persgroep heeft afgelopen weekend op AD.nl een nieuw soort pre-roll video in het leven geroepen: een die live video uitzendt.

Online advertising

BrandDeli sluit samenwerking Persgroep voor online video

BrandDeli gaat exclusief de video’s van Makers Channel exploiteren, de videosite die vorige week door de Persgroep werd overgenomen.

Video

Erna Staals nieuwe directeur AutoTrack

Erna Staals wordt per 1 december de nieuwe directeur van de portalen AutoTrack en Carsom.

Online marketing

De Persgroep koopt Makers Channel

De Persgroep koopt het video- en influencernetwerk Makers Channel. Daarmee sluit het aan op de groeiende vraag naar online video, zowel bij het publiek als bij adverteerders.

Online marketing

Michiel Kwaaitaal wordt directeur Digitaal de Persgroep

Michiel Kwaaitaal is benoemd tot Chief Digital Officer bij de Persgroep, een aparte directiepositie die verantwoordelijk is voor de digitale transformatie van de organisatie.

Publishing

Fréderique van de Poll nieuwe directeur Tweakers.net

Fréderique van de Poll wordt de nieuwe directeur van Tweakers.net en neemt daarmee de positie over van Sander van den Hout, die directeur werd van Persgroep Online Services.

Publishing

De Persgroep voert cookiemuur weer in

“Ja, ik geef toestemming” voor het plaatsen van cookies. De titels van de Persgroep kennen niet veel meer smaakjes dan een ‘ja’ voor het plaatsen van cookies. De uitgever wilde zijn publiek eerst niet lastig vallen met een cookie-venster maar moet dat van toezichthouder ACM.

Marketing