More artikelen

RTB stoomt op in online video

Real Time Bidding voor videoadvertenties zal dit jaar met zeker 70 procent groeien. Dat voorspelt Forrester, die een studie verrichtte in opdracht van marktplaats SpotXchange.

Consument wantrouwt online marketing

Een merk even goed vertrouwen als je vrienden, dat zit er volgens een nieuwe studie van Forrester voorlopig niet in. Het Amerikaanse bedrijf vroeg 58.000 consumenten in Europa en de VS naar hun online voorkeuren.

Online kerstverkopen 2012: Ho Ho Ho!

De eerste voorspellingen zijn binnen. Na comScore verwacht ook Forrester meer dan goede online kerstverkopen. In de VS wordt een omzet van 68,4 miljard dollar verwacht, een groei van 15 procent ten opzichte van vorig jaar.

Helft retailers negeert mobiel

Slechts de helft van Amerikaanse klassieke retailers spendeert dit jaar meer dan 100.000 dollar aan mobiele websites. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research onder een veertigtal CIO’s.

Mobiel bankieren neemt hoge vlucht

Mobiel bankieren zit wereldwijd in de lift. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Forrester. Europa en de VS lopen gelijk op. In 2017 zullen 108 miljoen Amerikanen mobiel bankieren.

‘Sociale middenmoot is nieuw kanaal voor marketeers’

De consument zorgt door het gebruik van sociale media in Europa alleen al voor 120 miljard impressies. Nate Elliott, analist bij Forrester maant de marketeer deze consument die product- en dienstinformatie naar buiten brengt en daarmee anderen beïnvloedt, als kanaal te zien.

Tablet goed voor 21 procent mobiel verkeer naar retailers

Maar liefst 21 procent van het mobiele verkeer naar retailers komt van tablets. Dit terwijl er in het totale mobiele verkeer weinig verandering te zien was.