Deel dit artikel
-

Helft retailers negeert mobiel

Slechts de helft van Amerikaanse klassieke retailers spendeert dit jaar meer dan 100.000 dollar aan mobiele websites. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research onder een veertigtal CIO’s.

Zestig procent doet weinig meer dan het optimaliseren van de bestaande website voor mobiele sites. Zestien procent doet ‘niets speciaals’.

Volgens Forrester levert mobiele marketingretailers nog nauwelijks extra rendement op. E-commerce speelt zich volgens hen nog altijd vooral in de huiskamer af. Retailers hebben al helemaal geen belangstelling voor mobiel betalen. Maar weinig retailers hebben plannen met de mobiele portemonnees van Google en PayPal. Volgens Forrester biedt de technologie nauwelijks voordeel boven de creditcard.

Retailers hebben ook nog nauwelijks een Chief Mobile Officer (CMO) in dienst. 29 procent van de CIO’s beschouwt het als hun verantwoordelijkheid.

Deel dit bericht

1 Reactie

Bouke Majoor

Sinds wij onze site responsive hebben gemaakt merken wij veel betere prestaties op tablet en mobiel. We hebben de resultaten hiervan geplaatst op ons blog: http://www.voys.nl/weblog/responsive-design-deel-3-de-resultaten.html

De Mobiele performance op onze belangrijkste pagina’s zijn met meer dan 20% gedaald en de bezoektijd met meer dan 100% gestegen.

Het aantal leads is enorm toegenomen, zeker Tablets doen qua leads niet onder t.o.v. de destkop of laptop bezoekers. in2search.nl heeft hier een goed artikel over geschreven. http://www.in2search.nl/google-adwords-op-tablets/

Conclusie, maak je site responsive. Beter voor SEA en SEO en zeker beter voor de bezoekers.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond