Ilse media mengt zich in online vacaturestrijd
Ook Ilse media wil graag de vacaturemarkt veroveren. In juli lanceert de online uitgever een nieuwe vacaturebank. NUwerk.nl moet zich onderscheiden met uitsluitend directe vacatures.
Ook Ilse media wil graag de vacaturemarkt veroveren. In juli lanceert de online uitgever een nieuwe vacaturebank. NUwerk.nl moet zich onderscheiden met uitsluitend directe vacatures.
Na een pilot van Kieskeurig Magazine in 2007 staat er nu een vervolg op stapel. Met een oplage van 1,1 miljoen komt het magazine van de online prijsvergelijker heel even binnen op de derde plaats van grote bladen in Nederland.
Marcel Udo verlaat Ilse Media om de Europese divisie van videobedrijf Eyewonder op te tuigen.
Joris van Heukelom wordt algemeen directeur van Ilse Media. Hij volgt Paul Molenaar op, die zelf zijn opvolger aandroeg. De nieuwe baas richt zich op bestendigingen, maar ook groei via overnames.
Verscheidene webprojecten proberen verleden tijd van de papieren televisiegids te maken. De meest recente elektronische programmagids op het web is die van Ilse Media. Die van de Publieke Omroep volgt binnenkort.
Uitgeverij Wegener mag autozoekmachine Gaspedaal.nl niet belemmeren om het occasionaanbod van Autotrack.nl doorzoekbaar te maken.
Ilse Media opent een metazoekmachine die alle tweedehands auto’s in Nederland vindbaar moet maken. De komende maanden verschijnen er nog enkele van dit soort gespecialiseerde zoekmachines.
Nu.nl lanceert vandaag een aparte sportnieuwssite. NuSport moet de grootste sportsite van Nederland worden.
De zestiende verjaardag is voor jongeren een mijlpaal. Ilse Media’s Newrulez bedacht een concept rondom dit levensmoment. Het wapen: een database met de gegevens van circa dertig procent van de bijna- zestienjarigen.
De reizenboeksite die Ilse Media deze week met vertraging lanceert is eerst opengesteld voor bezoekers van weblogs. Honderd mensen logden de eerste twee dagen in op de beta-site van Ilse Reizen. Van hun publieke kritiek hoopt het bedrijf te profiteren.
Deze week verloor Startpagina De Telegraaf als adverteerder. Raakt Startpagina uit de tijd in het web 2.0 tijdperk?
De grootste weblogdienst van Nederland, Web-log van Ilse Media, start deze week met het structureel tonen van reclame op haar gratis weblogs. Bovenaan de weblogs staat voortaan een smalle balk met advertenties. Ongeveer de helft van de Nederlandse weblogs, zo’n 400.000, valt onder het web-log domein.
U krijgt letterlijk een kijkje in de digitale huishoudens in Nederland. Wat voor soorten internetgebruikers zijn er? Wat is hun houding ten opzichte van digitale media? Hoe beïnvloedt internet hun gedrag?
Ilse Media start binnenkort met een nieuwe zoekdienst voor reizen die het aanbod van bestaande reisaanbieders doorzoekbaar maakt. Ook kunnen gebruikers zelf reispakketten samenstellen met onderdelen afkomstig van meerdere aanbieders.
Anderhalf jaar nadat Ilse Media het investeringfonds Dutch Creative Industry Fund (DCIF) in het leven riep, zijn de eerste twee investeringen rond. Het gaat om investeringen van tussen de 20 en 40 duizend euro. In april maakt het fonds de namen bekend van de partijen waarin het investeert.