More artikelen

Nieuwe partners voor Ilses investeringsfonds

Het Nederlandse investerings- en stimuleringsfonds Dutch Creative Industry Fund (DCIF) betrekt twee nieuwe investeerders bij het initiatief. De nieuwe toetreders brengen enkele honderdduizende euro's in om startende Nederlandse media- en internetondernemingen op gang te helpen. Belangen nam DCIF nog niet.

Ilse Media via overname in gespecialiseerde portalen

Ilse-dochter NewRulez neemt een meerderheidsbelang in Yourscene.nl, een bedrijf dat dit jaar uit wil groeien tot een netwerk van tien gespecialiseerde jongerenportalen. De titels moeten behalve op het web ook in print gaan verschijnen en op IPTV. Overwogen wordt ook online tickets te gaan verkopen via de portalen.

Web-log met video en deels tegen betaling

Ilse Media komt aan het einde van dit voorjaar met een nieuwe '2.0' versie van haar weblogdienst Web-log. Voor gebruikers is het straks onder meer mogelijk om video- en audiobestanden te plaatsen. Hoewel de basisfunctionaliteiten voor iedereen gratis zullen blijven, moeten gebruikers straks voor sommige diensten betalen, zegt Michiel Houben van Ilse Media.

Ilse start investeringsfonds

Ilse Media start een eigen investeringsfonds. Bedoeling is dat andere partijen ook gaan meedoen in het fonds van Ilse. Ilse stort 200.000 euro in het fonds. Daarnaast wordt nog 200.000 euro vrijgemaakt voor promotie en ondersteuning van het fonds. Het nieuwe fonds heet het Dutch Creative Industry Fund (DCIF), een investerings- en stimuleringsfonds voor de Nederlandse digitaal creatieve sector.

Innovatieplatform: Nederland moet creatief sterker

Nederland moet het hebben van creativiteit en daar ook internationaal mee gaan scoren. Dat stelt het Innovatieplatform in het rapport “De gewichtloze brandstof van de economie.” Daarom pleit het Innovatieplatform voor een nationaal programma en de internationale promotie van de Nederlandse creatieve industrie.

Ilse en Gouden Gids stoppen met V4M

Ilse en de Gouden Gids stoppen per 1 oktober met hun zoekmachinemarketingbureau V4M, wat staat staat voor Value for Money. Dat blijkt uit een brief die is gestuurd aan alle klanten van V4M. Het samenwerkingsverband van Ilse en de Gouden Gids heeft krap 1,5 jaar bestaan. Tegenvallende resultaten en een andere strategie bij Gouden Gids hebben het bedrijf de das omgedaan. Mogelijk volgt er nog een doorstart.

Ilse Media neemt belang in Marketingfacts

Ilse Media heeft een belang genomen in Marketingfacts. Dat heeft Marco Derksen, de geestelijke vader van Marketingfacts, vannacht bekendgemaakt. Het gaat om een minderheidsbelang. Hoeveel procent van de aandelen Derksen heeft verkocht, wil hij niet kwijt. Derksen heeft voor Ilse gekozen omdat het daar volgens hem op dit moment gebeurt. “Ilse is de partij die het actiefst is op het gebied van weblogs en rss. Daar hoefde ik niet lang over na te denken,” zegt Derksen.

CU2 in nieuw, deels betaald jasje

Jongerensite CU2 is voor het eerst in haar vijfjarig bestaan volledig vernieuwd. Binnenkort volgt ook een betaalde versie van CU2. Dat is CU2+. Sinds CU2 is overgenomen door Ilse lijkt de boel in een stroomversnelling te zijn gekomen. Dat wordt bevestigd door Chris de Waard van CU2: “We merken dat er binnen Ilse veel meer kan.”

newrulez (Ilse) begint bureau voor jongerenmarketing

newrulez, een dochter van Ilse Media, start een bureau voor onderzoek & marketing gericht op jongeren. Het gaat zowel kwalitatief als kwantitatief trendonderzoek doen binnen de jongerendoelgroep van 4 tot 25 jaar. newrulez wil met marketingexpertise en de rijke database aan gegevens die het in huis heeft een commerciële vertaalslag maken naar het bedrijfsleven.

Bestuurswisselingen bij STIR

Tjeerd Kooij van WebAds is de nieuwe voorzitter van de STIR. Michael Fros van Tiscali (tot voor kort penningmeester) en Rob Molenaar van MSN (tot voor kort voorzitter), beiden vanaf het begin betrokken bij de STIR, zijn uit het bestuur van de Stichting Internet Reclame gestapt. Zij worden vervangen door Martijn Brinkhoff (De Telegraaf) en Lianne van der Kruk (Ilse Media). Versatel, Voetbal International en Kieskeurig zijn nieuwe partijen die zijn toegetreden tot de STIR.

Download.nl verruilt OD2 voor Lyzia

update Download.nl, de muzieksite van Ilse Media, heeft voor de technologie en content nu het Haagse Lyzia ingeschakeld. Daarmee is een einde gekomen aan de samenwerking tussen Download.nl en OD2 (Loudeye), het bedrijf dat is opgezet door popster Peter Gabriël. Het gaat volgens betrokkenen om “een groot contract”.

Exploitatie Sanoma Mens Magazines naar Ilse

Ilse media heeft per 1 april de websites van de mannenbladen van Sanoma Men's Magazines (SMM) waaronder het Autoweek.nl, Playboy.nl en Sportweek.nl aan haar portfolio toegevoegd. Op diezelfde datum voegt Ilse media ook TVGids.nl, een website van programmabladen AKN, aan haar netwerk toe. Dat de sites bij Ilse worden ondergebracht is geen verrassing. Dat zat al in de planning.

Ilse Media stelt tarieven naar beneden bij

Ilse Media heeft de tariefstructuur voor het plaatsen van online reclame aangepast. De eigenaar van onder meer zoekmachine Ilse en nieuwssite Nu.nl zegt dat het 'transparante, faire en marktconforme' prijzen wil hanteren. In plaats van het standaard onderhandelen over de korting wil Ilse Media nu meer tijd besteden aan advisering.

Ilse neemt meerderheidsbelang in Cu2

Ilse neemt een meerderheidsbelang in Cu2. Dat heeft directeur Chris de Waard van Cu2 bevestigd. Het nemen van het belang zou eigenlijk pas maandag bekend worden gemaakt, maar de moderators van Cu2 werden vrijdagmiddag al op de hoogte gesteld.

Vier op vijf gebruikers huren muziek op Download.nl

Vier op de vijf gebruikers van Ilse Media's Download.nl huurt de muziek voor twaalf maanden in plaats van deze te kopen. Ook is Download.nl qua volume de best lopende van de 'OD2-winkels' in Nederland. Dat zegt Sander Remans, entertainment manager bij Ilse Media en hoofdverantwoordelijke voor Download.nl.