More artikelen

Ilse Media ontdekt beperkingen burgerjournalistiek

Ilse Media verlegt de focus van Hier.nl, het nieuwe zusje van Nu.nl. Niet burgerjournalisten, zoals eerst het plan was, maar professionele journalisten zullen leidend zijn bij de vulling van de lokale versies van de nieuwssite. “Voor ons is kwaliteit het belangrijkst”

Web-log werkt samen met Buurtlink.nl

Webloggers van Ilse Media’s Web-log kunnen voortaan hun weblog onder de aandacht brengen op Buurtlink. Buurtlink probeert buurtbewoners met elkaar in contact te brengen. De site is opgestart met een bijdrage van 2,7 miljoen Euro van de Nationale Postcode Loterij.

Buurtnieuwssite IlseMedia samen met AT5 en Ebay

Hier.nl, de nieuwe buurtnieuwssite van Ilse Media, gaat volgende week van start met alleen nog Amsterdam. Ilse Media werkt met Hier.nl samen met tv-zender AT5 en later met Ebay/Marktplaats voor advertenties per buurt. Bezoekers kunnen direct berichten over hun stadsdeel publiceren. De redactie controleert die pas achteraf.

NewRulez begint periodiek mediaonderzoek jongeren

NewRulez, het jongerenplatform van Ilse Media, gaat ieder kwartaal onderzoek doen naar de mediaconsumptie en het mediagedrag van jongeren. Uit het eerste diepgaande onderzoek blijkt dat jongeren dagelijks 2,5 uur actief op internet zijn en 1,7 uur ingespannen televisie kijken.

Ilse zet huis-aan-huis folders online

Ilse Media is een verregaande samenwerking aangegaan met E-folders, een bedrijf dat papieren reclamefolders online zet. Gisteren presenteerde ilse officieel de vernieuwde site van E-folders. Op de site staan folders van de meeste grote verkoopketens, zoals de Hema, Zeeman en Halfords. Adverteerders betalen een bedrag per aangeklikte folder.

CEO Ilse gaat Nieuwe Media Unit bij Sanoma leiden

Paul Molenaar, CEO van Ilse Media, gaat de functie vervullen van COO Online en Media Innovatie bij uitgever Sanoma, moederbedrijf van Ilse. Molenaar blijft daarnaast CEO bij Ilse. Molenaar zal verantwoordelijk zijn voor alle nieuwe media activiteiten bij Sanoma. De benoeming past in de strategie van de uitgever om meer eenheid aan te brengen in haar nieuwe media activiteiten.

´Harttransplantatie´voor webzoeker Ilse

Zoekmachine Ilse.nl krijgt een nieuw zoekhart. Ilse Media nam een licentie op de Franse zoektechnologie Exalead om betere Nederland-georienteerde zoekresultaten te tonen. Een betaversie is nu online om gespecialiseerde bloggers te laten reageren. Binnenkort gaat de nieuwe Ilse.nl van start. Verticaal georienteerde zoekkanalen volgen.

Hier.nl lanceert met lokale contentpartners

Hier.nl, het burgerjournalistieke zusje van Nu.nl, gaat in december van start met een Amsterdamse editie en maakt daarbij gebruik van de bestanden van 15 lokale contentpartners. Hoofdredacteur Laurens Verhagen denkt de slag met vergelijkbare sites te winnen omdat Hier.nl meelift op de grote getallen van Nu.nl en zich daarmee kan onderscheiden in kwaliteit.

Telegraaf en IDG in investeringsfonds Ilse

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf en IDG Nederland treden toe als partners tot het Dutch Creative Industry Fund (DCIF), het vorig jaar door Ilse Media opgerichte investeringsfonds. De drie partijen stoppen samen een half miljoen Euro in het fonds, dat startende digitale creatieve ondernemers ondersteunt. Dat maakten de drie partijen bekend tijdens de laatste dag van de Cross Media Week (Picnic '06) in Amsterdam.

Ilse start samenwerking met iLocal

Ilse Media is een samenwerking gestart met bedrijvenzoekmachine iLocal. De zoekmachine van Ilse toont voortaan bij een groot aantal zoektermen, naast de standaard zoekresultaten, bedrijven uit de bedrijvendatabase van iLocal. De database bevat 900.000 ondernemingen. Uitgever Wegener heeft een minderheidsbelang in iLocal.

Ilse onderzoekt mobiele blogsoftware Web-log.nl

[Update] Gebruikers van weblogdienst Typepad kunnen via net verschenen software met hun mobiele telefoon of PDA direct tekst en foto's publiceren naar hun weblogs. Ilse Media, die een aparte versie van Typepad gebruikt, onderzoekt het programma om later te beslissen het al dan niet aan te bieden.

Ilses sexportaal Erolog.nl wordt zusje van Hookers.nl

[Bijgewerkt] Ilse Media stopt met de 5.000 sexweblogs die voortkwamen uit Web-log.nl en later apart werden geëxploiteerd via Erolog.nl. De Nijmeegse hoster annex sexexploitant Hollandsch Goed neemt de 30 grootste blogs van Erolog.nl over, betaalt daar niets voor en trekt de stekker uit de andere ruim 4.900 sexblogs.

Ilse na zomer met nieuwe zoekdienst

Ilse komt na de zomer met een nieuwe versie van zoekdienst Ilse.nl. De nieuwe site wordt na een verbeterde versie van de huidige zoekmachine, uitgebreid met zoekdiensten die zich richten op specifieke onderwerpen. “Veel vragen zijn niet met standaard zoekmachines als Google te beantwoorden.”

Ilse media neemt Kieskeurig.nl over

Ilse Media heeft vergelijkingssite Kieskeurig.nl overgenomen. Kieskeurig.nl trekt dagelijks 120.000 unieke bezoekers en heeft 75.000 producten in haar database staan. Ilse media doet geen mededelingen over het overnamebedrag

Ilse Media opent zakelijk nieuwsportaal Nu Z

De Uitgever van onder meer Nu.nl, Ilse Media, brengt een nieuwe nieuwsportaal op de markt dat zich louter richt op de zakelijke markt. Tientallen bloggers leveren hun medewerking bij de nieuwsselectie en -productie. Zustersite Nu.nl krijgt een registratiemogelijkheid waarmee op termijn de Nu Z-koppen doorgeplaatst kunnen worden.