More artikelen

Paul Molenaar (IDG) nieuwe directeur ilse media groep

Paul Molenaar (39) wordt per 1 augustus CEO van ilse media groep . Hij neemt daarmee de leiding over van Robert Ranzijn, die ilse per 31 december 2001 verlaat. Molenaar, nu algemeen directeur van uitgeverij IDG Communications Nederland, ziet het als zijn belangrijkste taak om ilse zo snel mogelijk winstgevend te maken. Hij gaat zich sterk maken voor meer onderzoek naar de effectiviteit van internetreclame.

Geldonline moet de vrouw financieel op weg helpen

Ilse Media en de Rabobank hebben Geldonline geopend, een financieel onderdeel van vrouwenportal VrouwOnline.nl. Vrouwen moeten hierop terecht kunnen voor informatie over en aanschaf van financiële producten, want "de tijd dat de man de financiën deed, is allang voorbij", sprak Rabo-directielid John van Nuenen bij de opening. Rabobank en Ilse investeerden samen tussen de twee en drie miljoen gulden in de site.

Merien ten Houten legt functie neer bij Ilse

Merien ten Houten treedt terug als ceo bij Ilse Media Groep . Hij wordt lid van de Raad van Commissarissen. De huidige coo, Robert Ranzijn, volgt hem op als algemeen directeur. Ten Houten zegt zich meer "met nieuwe ontwikkelingen" bezig te willen houden.

V&D wil één op één-marketing bedrijven op site

V&D en Ilse starten samen een site, waarmee het moederbedrijf van de warenhuisketen, Vendex KBB, ervaring wil opdoen met one to one-marketing. Daarvoor bouwen de partners een gesloten site, waarvoor zo'n 50.000 vaste klanten worden uitgenodigd. De site zal niet aan directe verkoop doen.

Ilse Media Groep gewaardeerd op 200 miljoen euro

De waarde van Ilse Media Groep is bij de overname door VNU bepaald op 200 miljoen euro. Dat blijkt uit gegevens van Newconomy . De investeerder vertelde gisteren dat het voor 10 miljoen euro aan exits verwacht dit jaar, tevens maakte het melding van een verkregen lening van 12 miljoen euro op basis van de exit van Ilse. VNU bevestigt dat Newconomy 12 miljoen euro krijgt voor de 6 procent aandelen die het heeft van Ilse.

Update: Ischa.nl bouwt Ilse.nl na – zonder banners

Het is tijd dat Ilse.nl een broertje krijgt, vindt Jeroen Bertrams. De maker van kloon-site Ischa.nl vertelt dat de bouw van de site begon als een grap, maar de site is maandag serieus gelanceerd. Hij verwacht geen problemen met Ilse; hij doet immers hetzelfde als Kranten.com doet met de nieuwsheadlines van de dagbladen.

Parodie Ischa.nl wekt indruk reclamestunt

De makers van Ischa.nl , de van Ilse gekopieerde site, laten de URL sinds vandaag doorverwijzen naar die van Beursgorilla. Volgens initiatiefnemer Jeroen Bertrams werd Ischa gisteren overspoeld met mailtjes van mensen die de grap van de kopie niet inzagen. Hij benadrukt geen reclame te willen maken voor Beursgorilla.

Ilse transformeert tot koopportaal

Ilse breidt opnieuw haar diensten uit. Deze keer wil het bedrijf het op het vlak van de consumentenverkoop proberen. Daarvoor opent het een warenhuis, onder de naam IlseShop . Hiervoor werkt de VNU-dochter samen met etailers als Bol.com en Shop.nl.

VNU en Ilse definitief samen

?VNU Tijdschriften en ilse media groep bundelen hun internetactiviteiten definitief. Op 5 juli was de intentie tot samenwerking al uitgesproken. VNU krijgt een belang van 58,7% in Ilse media groep.

Ilse breidt portfolio uit met content

De site van Ilse is grondig veranderd door de start van een aantal nieuwe onderdelen. Na de intentieverklaring met VNU bouwt het bedrijf verder aan haar positie van contentsite. Ook heeft Ilse nu financieel nieuws en een muziekafdeling. De nieuwe features zijn het resultaat van een imago-verandering van de site.

De fuik van VNU en Ilse

'Synergie' is het toverwoord, maar de details van de VNU-Ilse deal blijven nog in nevelen gehuld. Beide partijen nemen deze zomer de tijd om de intentieverklaring om te zetten in een werkbaar contract. Duidelijk is wel dat de combi een enorme fuik heeft opgeleverd, waar geen enkele internetter meer omheen kan. Hoe kijkt de markt er tegenaan?

VNU neemt meerderheid in Ilse

VNU Tijdschriften heeft een meerderheidsbelang van 58,7% genomen in Ilse Media Groep . De online consumentenactiviteiten van VNU worden bij Ilse ondergebracht. De overnamesom is niet bekend gemaakt