More artikelen

ING start concurrentieslag met Yunoo

ING publiceert voor zijn rekeninghouders een online huishoudboekje en gaat daarmee, indirect, de concurrentie aan met het vergelijkbare Yunoo.

Huishoudboekje ING komende weken online

ING zet nog deze zomer de eigen dienst Tim, een online huishoudboekje, in de markt. Eerder was de belofte dat de dienst een jaar geleden opengesteld zou worden.

Kobalt verliest ING als klant

Het was nipt, maar in de laatst fase van een pitch heeft mediabureau Mindshare ING als klant voor zich weten te winnen. Het gaat om het nationale account.

iTunes voor financieel advies

[Startup] Diederick van Thiel (41) trok op 1 januari als directeur marketing de deur bij ING Bank achter zich dicht om samen met Rosali Waleson (48), voorheen commercieel directeur van internetbank Alex, het bedrijf The Cool House of Financial Media op te zetten: de iTunes voor financieel advies.

Directeur Internet van ING stapt op

Jos Verwoerd verlaat per april 2010 ING als directeur Verkoop en Service Internet. Hij was verantwoordelijk voor de fusie van de digitale filialen van Postbank en ING Bank.

Grote concerns helemaal de weg kwijt in Google

Wat lukt een Van Bruggen Advies groep, maar ING, SNS en ABN niet? Juist, goed scoren in zoekmachines op de zoekterm ‘hypotheek’.

Search

In het hol van de leeuw

Postbank en ING Bank fuseerden in februari tot ING.nl. De directeur Internet van ING Retail, Jos Verwoerd (46), was verantwoordelijk voor de hele operatie. “Het is vaak manoeuvreren op de vierkante millimeter.”

ING komt met digitaal Huishoudboekje

Een nieuwe te lanceren ‘budgetdienst’ van ING wordt de eerste van een serie middelen om de digitale dienstverlening aan klanten te verbreden.

ING met slimme PIN-zoeker op Google-telefoons

ING Bank Nederland publiceert gratis geavanceerde software om met Google-telefoons PIN-automaten te zoeken. Mogelijk exporteert de bank de mobiele technologie ook naar zijn buitenlandse filialen.

Kredietcrisis gaat voorbij aan ING’s internetbanken

De internetactiviteiten van ING Group tonen als enige bankonderdeel toename van de winst voor belasting. Wel kampt het bedrijf internationaal met een teruglopend klantenbestand, op de Amerikaanse markt na.

Half miljoen nieuwe klanten ING Direct

Internetbank ING Direct van de gelijknamige bankverzekeraar won in het buitenland 581.000 nieuwe klanten. Binnenkort opent het Japanse filiaal de deuren.

ING ziet winst internetbanken sterk krimpen

Bankverzekeraar ING Group won internationaal bijna 1 miljoen klanten voor zijn internetbank ING Direct, maar de winst daalde met 24 procent tot 530 miljoen.

Winstdaling bij internetbanken ING Groep

Een verlies bij het filiaal in Engeland drukt het resultaat van de andere ING Direct-internetbanken. Moederbedrijf ING Groep breidt de onlineactiviteiten op de consumentenmarkt in België en Japan uit.

ING strompelend op YouTube, Warner Music leert lopen

De internationale directbank op internet van ING Group, ING Direct, experimenteert met een virale campagne op YouTube. In een maand tijd werden de 4 filmpjes echter nog geen duizend keer bekeken. Platenmaatschappij Warner Music gebruikte in diezelfde periode Paris Hilton als proefkonijn en zet nu duizenden muziekvideo's online, inclusief een verdienmodel.

Google introduceert internetkassa

Zoekbedrijf Google probeert webwinkels nauwer aan zich te binden met de introductie van een internetkassa, een die consumenten beschermt tegen fraude en spam. Google Checkout is gebaseerd op kredietkaartbetalingen en is nauw verweven met de diensten AdWords en Analytics. Hoewel de dienst ook in Europa geïntroduceerd wordt, is het de vraag of Nederlandse webwinkeliers er voor warm zullen lopen.