Meer Artikelen

Workshop: Mobile marketing

Nederland kent 1,7 miljoen actieve mobiel-internetgebruikers. Vodafone registreerde in één jaar 50 procent groei in mobiel dataverkeer, KPN zelfs 60 procent. Hoog tijd dus om na te denken over uw ‘mobile presence’. De do’s en don’ts van mobile marketing.

Workshop: Mobile marketing

Nederland kent 1,7 miljoen actieve mobiel-internetgebruikers. Vodafone registreerde in één jaar 50 procent groei in mobiel dataverkeer, KPN zelfs 60 procent. Hoog tijd dus om na te denken over uw ‘mobile presence’. De do’s en don’ts van mobile marketing.

De week die was: miljardeninvesteringen en ontslagen

KPN investeert de komende jaren een miljardenbedrag in de aanleg van en landelijk dekkend glasvezelnetwerk en Blyk haalde miljoenen aan groeigeld op. Sun Microsystems brengt nieuws van andere orde: een reorganisatie gaat rond de zesduizend banen kosten.

Miljardeninvestering KPN en Reggefiber in glasnet

KPN en Reggefiber investeren komende jaren 6 à 7 miljard euro in de aanleg van een landelijk dekkend glasvezelnetwerk. Rond 2015 kunnen alle Nederlandse huishoudens supersnel internet hebben.

KPN geeft locatiegebaseerd restaurantadvies per sms

KPN heeft een locatie gebonden dienst gelanceerd waarmee de hongerige klant per sms advies kan opvragen per sms. Met een tekstbericht naar een speciaal nummer krijgt de aanvrager de adressen van de restaurants in de omgeving waar hij zich op dat moment bevindt.

KPN ‘blij’ met miljoenenboete van OPTA

Telecomreus KPN hoopt met de boete van anderhalf miljoen euro van Opta een hoofdstuk af te sluiten. Het bedrijf bood potentiële zakelijke klanten kortingsregelingen om ze bij de concurrentie weg te kapen. En dat is onwettig, vindt Opta.

DAG dumpt krant, alleen online verder

De papieren krant DAG houdt op te bestaan. Economische omstandigheden en een tekort aan adverteerders hebben PCM Uitgevers en KPN, in overleg met de directie van DAG Media, doen besluiten zich enkel te richten op de digitale kanalen; online, mobiel en narrowcasting.

Premium

KPN krijgt meer UMTS-concurrentie in Duitsland

De Duitse overheid gaat volgend jaar nieuwe UMTS-frequenties uitgeven. Daardoor ontstaat er meer concurrentie op het gebied van mobiel internet en mobiele telefonie. KPN heeft nog niet besloten mee te doen aan de veiling.

Premium

10.000 klanten KPN MobielTV in 2 maanden

KPN won afgelopen maanden weer 10.000 nieuwe kijkers voor zijn televisiediensten, ditmaal met KPN MobielTV. Deze dienst werd begin juni gelanceerd en is het derde tv-product van het telecombedrijf.

Premium

UPC valt buiten top 3 digitale tv-aanbieders

Bijna de helft van de Nederlandse huishoudens ruilde afgelopen jaren zijn analoge tv-abonnement in voor een digitale variant. Afgelopen kwartaal viel UPC buiten de top drie aanbieders van digitale televisie.

Stir: bereik KPN-sites duikelt naar 7,8 procent

[Update] Met het uitschakelen van Planet.nl duikelt het online bereik van de KPN-sites van 16,9 naar 7,8 procent. Die gerapporteerde daling is tijdelijk, aldus KPN.

Volgende maand mobiele televisies van Nokia

Nokia brengt volgende maand een mobiele telefoon op de markt waarmee via de ether televisie kan worden gekeken.

KPN reorganiseert marketing

KPN integreert de onderdelen marketing, strategie en innovatie. Deze zet valt onder de in begin 2008 aangekondigde strategie ‘Terug naar groei’ waarvan kostenreductie een belangrijk onderdeel is.

Nederland 12e in de wereld met internet via glasvezel

Met een penetratie van 1,4 procent staat Nederland twaalfde op de wereldranglijst voor ‘meeste FTTH-aansluitingen’, glasvezel tot aan de voordeur. Er staat 5 EU-landen in de top 10.

KPN lanceert webcare-team

Steeds meer bedrijven hebben speciale afdelingen die de publieke beeldvorming rondom het bedrijf in de gaten houden. Ook KPN lijkt nu de noodzaak hiervan in te zien en introduceert KPN Webcare.