Meer Artikelen

Premium

KPN: half miljoen abonnees mobiel internet

Circa acht procent van de particuliere en zakelijke klanten van KPN heeft een abonnement op mobiel internet. KPN bereidt zich voor op verdere groei van zijn mobiele dienstverlening, zowel met partners in het buitenland als in technologische zin in Nederland.

KPN TV groeit met 89 procent richting miljoen

Het aantal tv-klanten van KPN groeide afgelopen jaar met 89 procent tot 636.000. Het bedrijf is onderweg naar het miljoen en claimt dat het nu een marktaandeel van 20 procent op de markt voor digitale televisie heeft.

Economische Zaken brengt data onder bij KPN

Het ministerie van Economische Zaken brengt zijn dataopslag onder bij de groene datacentra van KPN. Hiermee wordt energie bespaard in de ICT-sector, zoals is vastgelegd in het beleid van staatssecretaris Heemskerk.

KPN verkoopt Telfort-masten

KPN heeft 101 telecommunicatiemasten van de hand gedaan. Het bedrijf NOVEC, een bedrijf dat antennes verhuurt, neemt de voormalige Telfort-masten over.

KPN vernietigt Planet-nieuwsarchieven

Geen enkel nieuws- of achtergrondverhaal dat de redactie van Planet Internet afgelopen decennium schreef, is nog toegankelijk. KPN al het verkeer aan Planet.nl vanaf nu door naar een algemene portaalsite.

KPN verlaagt mobiele datatarieven buitenland

Klanten van KPN gaan euro’s per megabyte minder betalen als ze tijdens vakantie of zakenreis internetten in het buitenland.

Duitse KPN-dochter: meer omzet uit mobiele reclame

De mobiele dochter van KPN in Duitsland verwacht dat telefoontikken op termijn een minderheid van de omzet op zullen leveren. E-Plus kopieert de bedrijfsmodellen die op het web reeds gangbaar zijn: omzet uit reclame en inkomsten delen met partners.

Premium

KPN doekt merk Planet.nl op

KPN stopt met het merk Planet.nl en vervangt de site door het algemenere KPN Vandaag.

MobielTV van KPN onder kritiek van Vodafone

Vanaf 5 juni, juist voor aanvang van het EK voetbal, verkoopt KPN mobiele tv-abonnementen voor 10 euro per maand. De dekking is 85 procent outdoor en 65 procent indoor, gelijk aan Digitenne. TV is niet on-demand, en concurrent Vodafone levert daar forse kritiek op.

KPN spreekt met Apple over iPhone

KPN is in onderhandeling met Apple over de verkoop van de iPhone in Nederland. Als het mee zit komt het gehypte toestel na lang wachten dan eindelijk ook in ons land op de markt.

Premium

IAB gaat mobile advertising standaardiseren

Het IAB Nederland gaat de standaardisatie voor mobile advertising faciliteren. KPN, T-Mobile en Vodafone zijn een samenwerkingsverband aangegaan en hebben dit verzoek neergelegd bij de brancheorganisatie.

KPN: 19 procent van de digitale tv-markt in handen

KPN won afgelopen jaar 257.000 nieuwe tv-klanten, wat het totaal op 553.000 brengt. Het bedrijf claimt dat het 8 procent van de totale tv-markt in handen heeft. Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers, die voldoen aan de verwachtingen van analisten.

Premium

Bol.com genomineerd voor een Effie

Bol.com behoort tot de laatste 16 kandidaten voor reclameprijs Effie. Het bedrijf ontvangt de nominatie voor de reclamecampagne voor de nieuwe productgroep tweedehands boeken.

KPN met INBeeld bewaking voor MKB

Overal je winkel, bedrijfspand of desnoods je huisdier in het oog blijven houden via web en mobiel, met op afstand bestuurbare beeldinstellingen. Dat is mogelijk met de nieuwe dienst van KPN.

Vodafone toch niet beste Umts-netwerk van Nederland

KPN blijkt in Nederland het beste Umts-netwerk te hebben volgens een steekproef van het Agentschap Telecom. Dit terwijl Vodafone donderdag nog naar buiten kwam met het bericht dat zij de beste resultaten hadden.