Meer Artikelen

Telfort berispt door Agentschap Telecom

Telfort is niet helemaal ongedeerd uit de controle van het Agenstchap Telecom (AT) gekomen. Het telecombedrijf voldoet volgens een steekproef het agentschap nog niet aan de vergunningsvoorwaarden voor het gebruik van de Umts-frequentieruimte.

E-Plus neemt wederverkoper over

KPN-dochter E-Plus wil zijn nummer 3-positie op de Duitse belmarkt verstevigen met de overname van wedeverkoper Blau Mobilfunk. En passant vergroot KPN Duitsland zijn activiteiten op de allochtonen belmarkt.

KPN stopt met I-mode in Duitsland

KPN-dochter E-Plus stopt volgende week met I-mode en verwacht dat over 5 jaar de mobiele telefoontik is uitgestorven. Volgens E-Plus-baas Thorsten Dirks zal zijn bedrijfsmodel sterk lijken op dat van Adsl- en kabelbedrijven: flat fee dataverbindingen.

Premium

Europa benoemt DVB-H tot mobiele tv-standaard

De Europese Commissie voegt de standaard DVB-H toe aan zijn algemene lijst met Europese standaarden. Lidstaten worden verplicht de standaard te promoten waar het de ontwikkeling van televisie-op-mobieltjes betreft.

KPN neemt belang in allochtone mobiele aanbieder

KPN neemt een meerderheidsbelang in Ortel Mobile en versnelt daarmee zijn internationale expansie. Via Ortel, dat zich specifiek op de alloctone markt richt, kan het voor het einde van 2008 aanwezig zijn in Frankrijk, Polen en Engeland.

Premium

Rabo Mobiel zet Orange overboord voor KPN

Rabo Mobiel verlaat het netwerk van Orange en sluit zijn klanten aan op dat van KPN. Alle kanten krijgen een nieuwe SIM-kaart toegestuurd. Een ‘ingrijpende’, maar strategisch noodzakelijk upgrade voor Rabo Mobiel.

KPN Narrowcasting voor de Ondernemingskamer

Een minderheidsaandeelhouder van KPN Narrowcasting is zo teleurgesteld in het resultaat van het bedrijf dat hij KPN voor de Ondernemingskamer sleept om een onderzoek af te dwingen.

Orange: 13 miljoen mobiele breedbandklanten

Twaalf procent van de klanten van telecomaanbieder Orange heeft een abonnement op mobiel breedband. In Frankrijk steeg de omzet uit niet-spraak-diensten daarom met 14 procent afgelopen jaar.

KPN: breedbandpenetratie stijgt 10 procent

Driekwart van de Nederlandse huishoudens, 76 procent, heeft ADSL of kabelinternet. KPN claimt daarin een marktaandeel van 45,9 procent. Alle KPN-internetproviders wonnen in 2007 abonnees, op Planet Internet na dat er 29.000 verloor.

Tv troef in KPN’s toekomst

KPN begint de uitrol van zijn landelijk dekkend glasvezelnetwerk richting de huiskamer. IPTV moet consumenten ertoe aanzetten hun kabelbedrijf te verlaten. In 2010 moet tv een substantiële bijdrage aan de omzet leveren.

Premium

’42 procent huishoudens kijkt digitale televisie’

Volgend jaar kijkt meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens digitale televisie. Kabelbedrijf Zesko bedient de meeste tv-klanten, maar is nummer twee op de digitale kijkersmarkt.

Premium

KPN betreedt Spaanse mobiele markt

KPN betreedt samen met Bankinter de Spaanse mobiele telecommarkt. Klanten kunnen behalve bellen en internetten ook mobiel bankieren via de diensten die via het lokale Orange-netwerk worden aangeboden.

Narrowcasting KPN te duur voor NS

Te lage verwachte reclame-inkomsten nekken het project voor rijdend internet, videoreclame en treininformatie van NS en KPN. Minister Eurlings is nu aan zet.

KPN heft redactie Planet Internet op

KPN staakt zijn redactionele activiteiten met Planet Internet en Het Net per januari volgend jaar. Daartoe heeft de directie een voorstel ingediend bij de Ondernemingsraad.

Premium

Skype en Yahoo belklant bij KPN

Skype en Yahoo wikkelen hun internationale telefoonverkeer sinds kort af via een internationale tak van KPN.