T-Mobile: 120.000 iPhones verkocht
T-Mobile verkocht sinds 11 juli 120.000 iPhones in Duitsland, Nederland en Oostenrijk.
T-Mobile verkocht sinds 11 juli 120.000 iPhones in Duitsland, Nederland en Oostenrijk.
Een woensdagnacht opgericht burgerplatform wil met behulp van Google Maps de gaten in de Nederlandse GSM-netwerken in kaart brengen. Binnen een halve dag werden er meer dan 120 ballonnetjes geplaatst op de kaart. T-Mobile mocht de meeste van die meldingen in ontvangst nemen.
T-Mobile blijft met het merk Online actief als Adsl-aanbieder in Nederland. Vanochtend gaf moederbedrijf Deutsche Telekom uitsluitsel over het wel of niet verkopen van de voormalige breedbandactiviteiten van Orange.
Op de consumentenmarkt heeft 4,4 procent van de Europese klanten van T-Mobile een abonnement op mobiel internet, Web ’n Walk. In juli verkocht het Nederlandse filiaal 35.000 iPhones.
T-Mobile vergoedt affiliates sinds donderdag helemaal niks meer voor de iPhone. Daarnaast is de affiliatevergoeding van het gehypte toestel met terugwerkende kracht verlaagd.
T-Mobile lijkt een verkeerde inschatting te hebben gemaakt van de impact van affiliate marketing bij de introductie van de iPhone. Een mail naar de affiliates toont aan dat het bedrijf graag een verlaging ziet naar 10 procent van de oorspronkelijke vergoeding.
De eerste iPhones in Nederland zijn in de nacht van donderdag op vrijdag bij de T-Mobile-winkel in Rotterdam te koop. Later die dag ligt het toestel in 483 winkels van verscheidene distributiepartners in de schappen.
Een spel op profielensite Hyves maakte deelnemers ‘slimmer’ op het gebied van mobiel internet. Initiatiefnemer T-Mobile heeft nu 45.500 vrienden op Hyves via het fictieve spelkarakter Wendy.
Dat de iPhone vanaf 11 juli in Nederland exclusief verkrijgbaar is bij T-Mobile, is niet onopgemerkt gebleven. Direct na de internationale aankondiging werd een recordaantal bezoekers op de website van T-Mobile geregistreerd.
Telecom Italia stoot het Franse filiaal van internetprovider Alice af. Dat moet naar schatting 800 miljoen euro opbrengen, waarmee Telecom Italia financieel wat gezonder moet worden. Het Nederlandse Alice-filiaal gaat vooralsnog onveranderd door.
Op vrijdag 11 juli brengt T-Mobile in Nederland de tweede generatie iPhone in de handel. Eigenaren van het toestel kunnen er software van externe ontwikkelaars op installeren. Apple krijgt geen deel van de data-omzet meer van de telecompartners, maar een vaste vergoeding.
Het IAB Nederland gaat de standaardisatie voor mobile advertising faciliteren. KPN, T-Mobile en Vodafone zijn een samenwerkingsverband aangegaan en hebben dit verzoek neergelegd bij de brancheorganisatie.
Bijna een kwart van de omzet van T-Mobile Nederland is afkomstig uit mobiel internet en sms-verkeer. T-Mobiles internationale baas Hamid Akhavan ziet mobiel internet en Web 2.0 desalniettemin als ‘een uitdaging’.
T-Mobile Nederland weet nog steeds niet of het de ADSL-divisie van het overgenomen Orange Nederland wil houden. Het interne onderzoek is verlengd. Moederbedrijf Deutsche Telekom lijkt er liever van af te willen.
Toestelfabrikant Nokia begint een steeds grotere partij te worden als leverancier van mobiele diensten. T-Mobile vreest een deel van die markt aan de Finnen te verliezen en houdt Nokia’s Ovi-dienst voorlopig buiten de deur.