More artikelen

T-Mobile combineert adverteren in game en Hyves

T-Mobile probeert de ‘conversatie’ met zijn doelgroep aan te gaan om vooral de jongere klanten te wijzen op de mogelijkheden van mobiel internet. De telecomaanbieder schrijft dagelijks een speurtocht uit waarbij spelers hints krijgen via internetvideos en krabbelpagina’s op Hyves.

T-Mobile en Vodafone zoeken aansluiting vaste net

Vodafone gaat ADSL verkopen in Engeland en T-Mobile brengt in de VS een toestel op de markt waarmee binnenshuis via goedkoop VoIP gebeld wordt en buitenshuis via Gsm. Europese aanbieders van mobiele telefonie verschuiven hun werkterrein naar het vaste internet en vaste telefonie.

T-Mobile tempert verwachtingen rondom mobiele tv

T-Mobile Nederland denkt dat het nog jaren duurt voordat televisie door kan dringen op de mobiele telefoon. De juiste technologie is nog lang niet voorhanden en bij 06-televisie geldt dat hoe kleiner het beeldscherm is, hoe korter men kijkt. Alcatel begint de eerste Nederlandse technische proeven met mobiele tv in de tweede helft van 2007.

Forse groei wifi-gebruik bij T-Mobile

De Nederlandse eindgebruiker maakt aarzelend gebruik van commerciële wifi-hotspots. Het zijn vooral zakelijke gebruikers die betalen om in te loggen op de 725 T-Mobile hotspots. Consumenten niet. Het aantal wifi-sessies in Nederland verviervoudigde in een jaar. Internationaal steeg het aantal wifi-minuten met een factor 6 in een jaar tijd.

Veel nieuwe media op CeBIT

Op de CeBIT, Europa's grootste ICT vakbeurs die vandaag in Hannover van start gaat, krijgen nieuwe media extra aandacht. T-Mobile zendt bijvoorbeeld op het beursterrein speciaal voor mobiele telefoons negentien tv programma's uit via de DMB standaard, maar ook het concurrerende DVB-H wordt in het zonnetje gezet.

Flinke groei SMS en mobiele internetdiensten

De inkomsten uit SMS, MMS en mobiele internettoegang zijn het afgelopen kwartaal flink toegenomen. Nederlandse aanbieders van mobiele telefoon zagen de gezamenlijke opbrengsten van deze diensten met iets meer dan dertien procent stijgen zo blijkt uit een rapport van onderzoeksbureau Telecompaper.

T-Mobile: markt niet veranderd na overname Telfort

De markt is nauwelijks veranderd, nadat Telfort is overgenomen door KPN. Dat zegt Pim van der Feltz, Marketing Directeur van T-Mobile. “De markt is nog altijd even concurrerend. Nederland kent op dit moment meer dan 40 partijen die zich bezighouden met mobiele telefonie. Dat zijn de zogenaamde mvno's.”

Gezamenlijke wifi-actie Apple en T-Mobile

T-Mobile en Apple in Nederland komen in oktober met gezamenlijke wifi-actie voor de mobiele internet gebruiker. Wie in de periode van 1 oktober tot 31 december een iBook of PowerBook koopt bij een Apple Centre, ontvangt gratis een hotspot maandpas ter waarde van 79,95 euro.

Primeur single Robbie Williams bij T-Mobile

Klanten van T-Mobile kunnen van 5 tot 11 september als eerste de nieuwe single Tripping van Robbie Williams op hun mobiele telefoon afspelen, ruim een maand voordat hij in de winkel als cd verkrijgbaar is. Ook zullen speciale beltonen en wallpapers worden aangeboden

Een vijfde van mobiele bellers downloadt content

Ongeveer twintig procent van de mobiele bellers download content op zijn of haar mobieltje. Dat blijkt uit een recent onderzoek van LogicaCMG. Verwacht wordt dat dat binnen een jaar zelfs 60 procent zal zijn.

Kijkwijzer voor mobieltje

De kijkwijzer wordt vanaf 1 april (volgens de Nicam geen grap) door de vijf mobiele operators ook toegepast op het mobieltje. Voorlopig gaat het alleen om erotische beelden die het bekende Kijkwijzer-advies krijgen. Daarvoor hebben KPN Mobile, Orange, Telfort, T-Mobile en Vodafone hierover een contract getekend met het Nicam, de organisatie achter Kijkwijzer.

24 te zien als miniserie op mobieltje

Het Amerikaanse Twentieth TV gaat in de VS samen met Verizon Wireless de populaire tv-serie '24' uitzenden als miniserie op de mobiele telefoon. Bedoeling is dat de afleveringen 1 minuut gaan duren. Deze nieuwe vorm van mobiel entertainment wordt in Amerika inmiddels de 'mobisode' genoemd.

Bijna helft bereid te betalen met mobieltje

Ongeveer vier op de tien consumenten wil met de mobiele telefoon kunnen betalen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond onder 1274 mensen.

Telfort telt 2 miljoen bellers

Telfort heeft in de afgelopen twaalf maanden 500 duizend nieuwe klanten geworven. Volgens het telecombedrijf heeft het profijt van de 'Belwijzer', de prijsvergelijker die het op zijn website aanbiedt.

T- Mobile: wifi in Accor-hotels

T-Mobile gaat wifi leveren in meer dan 50 hotels van Accor in ons land. Begin 2005 moeten alle kamers en vergadercentra in de hotels wifi hebben.