Meer Artikelen

Jongste experiment Twitter wekt ergernis

Een experiment van Twitter waarbij favoriete berichten van volgers ongevraagd in de tijdlijn verschijnen, als een soort retweets, lijkt niet in goede aarde te vallen. Twitter lijkt het experiment te hebben uitgebreid, zodat meer gebruikers het opmerken.

Marketing
Premium

Bijna 9 procent van Twitter-gebruikers is bot

8,5 procent van de actieve gebruikers van Twitter is geen mens, maar bot. Dat blijkt uit documenten die het microblog bij beurswaakhond SEC heeft ingediend. Op een totaal van 271 miljoen actieve gebruikers zijn er 23 miljoen ‘automaten’.

Marketing

Twitter vergroot zicht op bereik en engagement

De focus van Twitter verandert. Wie nu de statistieken gebruikt, ontdekt dat Twitter de nadruk aan het leggen is op bereik van en engagement met tweets. Het Twitter statistieken platform dat voorheen voorbehouden was aan adverteerders, is nu beschikbaar voor iedereen.

Analytics

Koers Twitter door het dak na goede kwartaalcijfers

De koers van Twitter is zojuist in de handel nabeurs met meer dan dertig procent gestegen. Beleggers zijn enthousiast over de ruime verdubbeling van de kwartaalomzet, een kwart meer gebruikers en het stijgende resultaat.

Marketing

Nederlander raakt uitgekeken op Twitter

Nederlanders sturen minder tweets. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel waarin gevraagd is naar het gebruik van mobiele apps. Nog maar 25 procent van de Nederlanders heeft de app op zijn smartphone geïnstalleerd.

Marketing

Twitter vervangt CFO onder druk van Wall Street

Financieel directeur Mike Gupta van Twitter krijgt een nieuwe rol binnen het micronetwerk. Hij wordt directeur strategische investeringen. Blijkbaar wilde Twitter een man met een zwaardere status. De nieuwe CFO wordt Anthony Noto, die vanuit Goldman Sachs de beursgang van Twitter begeleidde.

Start-ups

Twitter koopt mobiel advertentiebedrijf

Twitter volgt Facebook en Google met zogenoemde appinstallatie advertenties. Vanaf nu kunnen gebruikers meteen naar de App Store of Google Play worden geleid.

Conversie

Megadeal Omnicom Media en Twitter

Omnicom Media en Twitter hebben een advertentiedeal ter waarde van 230 miljoen dollar aangekondigd. Het bedrijf integeert zijn onderdeel Accuen voor geprogrammeerde inkoop van advertenties met Twitters eigen mobiele advertentieplatform MoPub.

Online advertising

Twitter zoekt weer de muziek op

Twitter overweegt het Duitse SoundCloud over te nemen, beter bekend als de YouTube voor audio. Dat melden anonieme bronnen aan het blog Re/code. Kennelijk is de mislukking van Twitter Music alweer vergeten.

Social

Verlies voor Twitter, meer advertenties verkocht

Adverteerders weten Twitter beter te vinden dan een jaar geleden. De advertentieomzet bedroeg het eerste kwartaal 225 miljoen dollar, 125 procent meer dan een jaar terug. Tachtig procent daarvan betrof mobiele advertenties.

Social

Twitter lanceert mobiele advertentiediensten

Twitter lanceert nieuwe advertentiediensten voor de mobiele adverteerders. Eentje voor de promotie van apps via uitgelichte tweets, de andere via het vorig jaar aangekochte netwerk MoPub.

Mobile

Nederlands platform Twitterreclame van start

Soda is het eerste Nederlandse en vierde Europese gecertificeerde reclameplatform voor Twitter en gaat vandaag van start. Het systeem vertelt adverteerders wanneer ze welke tweet naar vaste of mobiele dragers moeten sturen.

Online advertising

Deezer houdt videocampagne op Vine

Muziekdienst Deezer houdt tot eind deze week een reclamecampagne op de videovariant van Twitter, Vine.

Social

Twitter koopt grote dataleverancier

Twitter is overeengekomen om Gnip te kopen, een grote leverancier van ruwe data uit sociale netwerken als Twitter, Google+ en Facebook.

Social

Twitter breidt advertentie-aanbod uit

Twitter gaat vijftien nieuwe advertentieproducten uitrollen in de komende zes maanden, zo meldt The Wall Street Journal op basis van anonieme bronnen.

Mobile