Twitter koopt bedrijf voor social tv-analytics
Twitter koopt het Engelse analyticsbedrijf SecondSync zodat het tv-zenders en -adverteerders meer data kan geven over de interactie tussen televisie en de discussies op Twitter.
Twitter koopt het Engelse analyticsbedrijf SecondSync zodat het tv-zenders en -adverteerders meer data kan geven over de interactie tussen televisie en de discussies op Twitter.
Twitter stopt met zijn muziekapp Twitter Music. De app is vannacht uit de App Store gehaald, en houdt 18 april op met werken. Apple daarentegen wil zijn muziekdienst iTunes juist uitbreiden. Zelfs op Android.
De reclametarieven op Twitter dalen van kwartaal op kwartaal en het bedrijf vindt dat juist een goede zaak. “We verwachten ook dat de kosten per interactie zullen dalen’.
Twitter spreekt met Nederlandse tv-zenders en programmamakers om een nieuwe reclamevorm, passend bij het second screen, voet aan grond te geven. De eerste proeven met Samsung en de NOS verliepen succesvol.
Twitter heeft in het vierde kwartaal 243 miljoen dollar omzet gedraaid, en voor een heel jaar kwam de omzet op 664 miljoen dollar. Maar het beursgenoteerde internetbedrijf draait nog steeds met verlies, 511 miljoen in het vierde kwartaal. Het is voor het eerst sinds zijn IPO dat het bedrijf cijfers publiceert.
Twitter maakt vanavond Nederlandse tijd zijn eerste kwartaalcijfers bekend. Analisten houden rekening met een omzet van 235 miljoen dollar, en een EBITDA van 31 miljoen. En er zijn serieuze aanwijzingen dat Twitter zich met e-commerce gaat bezighouden.
Vorige week mocht ik bij KittyHawk een presentatie geven over de mogelijkheden die Twitter biedt voor online zakendoen. Daarbij richtte ik me op twee belangrijke zaken. Enerzijds de opties van Twitter Ads, omdat ik verwacht dat het zelfbedieningsstation dit jaar verder uitgerold gaat worden. Anderzijds de Twitters Card-technologie, omdat nog te weinig websites gebruikmaken van de mogelijkheden van deze deze technologie.
Twitter is in Duitsland op zoek naar een bedrijfsleider, wat erop duidt dat het de exploitatie in Europa een stap vooruit wil brengen.
Stefan Tieleman stapt over van Talpa naar Twitter Nederland om de banden met de mediabranche en televisie in het bijzonder te intensiveren.
GfK gaat in Nederland, Duitsland en Oostenrijk de frequentie en het bereik meten van Twitterberichten die gaan over tv-programma’s en reclames.
De hashtag oftewel het hekje was jarenlang niets meer dan een teken op een telefoon. Dat veranderde in 2007, toen Twitter het teken omarmde. Nu kunnen we (bijna) niet meer zonder. Opmerkelijk: Tweets met hashtags worden 55 procent beter verspreid dan tweets zonder.
De koers van het aandeel Twitter heeft een nieuw record gebroken en kwam zojuist heel even op 74 dollar. In de afgelopen maand is de koers alleen al met 75 procent gestegen.
In november ging Twitter dan toch eindelijk naar de beurs. Waar het beursdebuut van Facebook aanvankelijk een flinke domper werd, kan Twitter terugkijken op een geslaagde beursnotering, mede dankzij de bescheiden introductieprijs van 26 dollar.
Twitter Nederland stelt speciaal iemand aan om zijn tv-product onder de aandacht te brengen. Dat blijkt uit een overzicht van EMEA-personeelsadvertenties.
Twitter heeft een samenwerking opgezet met U2opia uit Singapore om de dienst in die contreien ook aan te kunnen bieden voor smartphonegebruikers zonder internettoegang.