Yelp sluit advertentiedeals
InterContinental Hotels Group (IHG) en Taco Bell worden de vaste adverteerders in de mobiele app van recensiesite Yelp. De eerste advertenties zijn komende week te zien.
InterContinental Hotels Group (IHG) en Taco Bell worden de vaste adverteerders in de mobiele app van recensiesite Yelp. De eerste advertenties zijn komende week te zien.
Recensiesite Yelp boekt een kleine omzetverdubbeling over 2012, maar schrijft nog steeds rode cijfers. De opbrengsten gaan direct terug in het bedrijf, wat ook nodig is met de opkomst van Google en Facebook. Dit jaar moet het jaar van Europa worden.
Binnen een paar maanden zal recensiesite Yelp primair een mobiele dienst zijn. De mobiele site en app worden dan vaker gebruikt dan de vaste webversie. Yelp groeit in Nederland fors.
Sociaal netwerk LinkedIn heeft zijn omzet in het derde kwartaal flink zien toenemen, met 81 procent naar 252 miljoen dollar. Het nettoresultaat van 2,3 miljoen dollar was ook (veel) beter dan het verlies een jaar eerder.
Yelp boekt een goed tweede kwartaal en verhoogt de verwachtingen voor de rest van het jaar. De recensiesite gaat rond deze tijd ook van start in Scandinavië.
Recensiesite Yelp is zojuist naar de beurs gegaan en het aandeel schoot direct omhoog tot bijna zeventig procent boven de openingskoers.
Recensiesite Yelp wil over twee weken naar de beurs om daarmee een kleine honderd miljoen dollar aan aandeelwaarde te verzilveren.
Recensiesite Yelp, binnenkort naar de beurs, heeft in 2011 fors verlies geleden: 16,9 miljoen dollar tegen slechts 9,74 miljoen in 2010.
Recensite Yelp stelt volgend jaar een verkoopteam aan om geld te verdienen aan de Europese stedensites.
Het Amerikaanse Yelp heeft de zinnen gezet op een beursgang die zou leiden tot een waardering van 2 miljard dollar.
Foursquare heeft de naam, maar Google Places is de grootste locatiedienst van Nederland. Partijen als Facebook en Yelp spelen vooralsnog amper een rol van betekenis op de markt voor digitale lokale marketing voor het MKB in de fysieke wereld.
[Video] Net als bij de start in Amerika, benadert Yelp ook in Europa elk land op basis van verschillende steden. Content is king, maar om goede lokale content te krijgen, moet er een actieve community ontstaan. Zo groeide de startup van stad naar stad. In een keer landelijke dekking is onmogelijk.
[eDay] Het merendeel van de Europese consumenten gaat niet meer winkelen zonder dat ze eerst recensies van winkels of producten hebben gelezen. Europabaas Miriam Warren van Yelp legt donderdag op eDay de business achter de recensie uit.