Meer Artikelen

Zalando opent site voor concurrentie

De eerste derde partijen, webwinkeliers, publiceren hun assortiment op Zalando in Duitsland. Deze optie komt spoedig ook beschikbaar in het Nederlandse filiaal van de modewinkel.

Zalando boekt halfjaaromzet van 200 miljoen

In de eerste zes maanden van 2011 boekte Zalando internationaal een omzet van tweehonderd miljoen euro. Over het hele jaar steeg de omzet mogelijk met een factor drie ten opzichte van 2010.

Online meubelwinkel Home24 van start in Nederland

De enige miljardenmarkt op internet die nog niet wordt aangesproken is die van meubels. En de mensen achter Zalando en Groupon willen daar verandering in brengen. In Duitsland zijn ze al live met Home24. En nu ook in Nederland.

Zalando komt met eigen kledinglijn

Modewinkel Zalando brengt volgende maand zijn eigen kledinglijn op de markt. Twee keer per jaar verschijnt een nieuwe collectie.

Russisch DST neemt belang in Zalando

Het Russische fonds DST Global koopt vier procent van de aandelen in Zalando. De modewinkel gaat het geld gebruiken voor Europese groei. Vermoedelijk gaat dat om groei naar het oosten.

Zalando: ‘We doen maandelijks 100 miljoen omzet’

Zalando laat voor het eerst doorschemeren hoe groot de online schoenenwinkel is. In een bericht aan de Aziatische markt zegt eigenaar Rocket Internet dat de winkel een maandomzet realiseert van 100 miljoen euro.

Premium

Baas Zalando Nederland vertrokken

De baas van het Nederlandse filiaal van webwinkel Zalando is vertrokken.

Online schoenwinkel Omoda start online warenhuis

Het Zeeuwse schoenenbedrijf Omoda start eind oktober met een zevental andere retailpartners met een online warenhuis onder de naam Luccy. Het concept staat los van Omoda.nl en richt zich in eerste instantie op de Nederlandse markt.

Premium

Zalando opent zijn site voor derde verkopers

Kledingwinkel Zalando opent zijn site voor externe partijen. Zij kunnen hun merkartikelen in de loop van volgend jaar in Nederland aanbieden aan het groeiende publiek van Zalando.

Premium

‘Zalando overdondert Nederlandse schoenenmarkt’

Een jaar geleden was het een onbekende winkel en op Google werd er niet eens naar gezocht. Vandaag is webwinkel Zalando de snelste groeier en nu al populairste, aldus een marktrapport van ING Economisch Bureau.

Premium

Miljoenen nieuw groeigeld voor Zalando

Online schoenwinkel Zalando heeft een nieuwe financieringsronde achter de rug. Het Zweedse Kinnevik vergrootte zijn belang. Vermoedelijk willen de Duitse schoenverkopers hun Europese uitrol versnellen.

Amazon breidt eigen Zalando-concurrent uit naar Duitsland

Amazon heeft het eigen schoenenplatform Javari voor de Duitse schoenenliefhebber geopend. Het van oorsprong Amerikaanse Amazon richt zich meer en meer op de Europese modemarkt.