Meer Artikelen

Zalando dumpt irritante reclames

Zalando, vorig jaar nog onderscheiden met De Loden Leeuw 2012 voor de meest irritante reclame, gooit het eens over een andere boeg. Vanaf komende zondag is actrice en presentatrice Lieke van Lexmond te zien in de nieuwe tv-commercial van de online retailer.

Zalando gaat mobiele app Europees uitrollen

Webwinkel Zalando rolt zijn mobiele app nog voor het einde van het jaar uit over de dertien verschillende Europese markten. In Duitsland werd de Android- en iOS-software reeds een miljoen keer gedownload.

E-commerce

Hugo Boss weg bij Zalando, niet chique genoeg

Kleding van Boss is per komend seizoen niet meer te vinden op Zalando. De uitstraling van het online warenhuis past niet bij het luxe beeld dat het merk nastreeft.

E-commerce

Zalando bereikt break-even, omzet: 372 miljoen

Kledingwinkel Zalando schrijft in zijn kernlanden geen rode cijfers meer, het break-even punt werd afgelopen kwartaal bereikt.

E-commerce

Marketingbaas Zalando vertrekt

Chief marketing officer Christian Meermann van Zalando zou zijn werkgever verlaten om Peek & Cloppenburg digitaal goed op de kaart te zetten.

E-commerce

Kinnevik investeert 100 miljoen euro extra in Zalando

Investeerder Kinnevik stopt nog eens 100 miljoen euro in online schoenenverkoper Zalando voor een extra belang van 3,5 procent in het Berlijnse bedrijf.

Zalando begint verzending van videomails

Kledingwinkel Zalando past een techniek toen waardoor het e-mails kan sturen naar zijn klanten waarin video kan worden afgespeeld.

Online advertising

Zalando begint focus op mannen

De vrouwelijke doelgroep is al verknocht aan de winkel, nu moeten ook de mannen overstag voor Zalando. Het bedrijf begint een tv-campagne om dat te realiseren. Zonder schreeuwen.

Zalando opent pop up-store

Heel even is hij er. En dan niet meer. Een fysieke winkel van Zalando ter viering van het tweejarig bestaan van de Italiaanse vestiging.

Nóg een zusje voor Zalando: Emeza

Het nieuwe luxezusje van Zalando heet Emeza en is op thuismarkt Duitsland officieel van start gegaan met 120 merken in het assortiment.

E-commerce

Zalando Nederland stelt site open voor concurrentie

Zalando Nederland opent zijn site voor andere online retailers en merken. Zij kunnen het bereik van de modewinkel tegen een commissievergoeding gaan gebruiken om meer klanten te bereiken.

E-commerce

Zalando’s huismerk Kiomi krijgt eigen webshop

Weer een stap om Zalando’s winstmarge te vergroten: het huismerk Kiomi groter maken door het ook in een eigen shop onder te brengen. De pure player zelf lijkt zich te ontwikkelen van een winkel in een faciliterend platform.

E-commerce

Jaaromzet Zalando: 1,2 miljard euro

Vier jaar geleden bestond Zalando nog niet, nu sluit het zijn laatste boekjaar af met een omzet van 1,15 miljard euro. Er wordt nog negentig miljoen euro verlies gedraaid, maar in een aantal landen speelt het al quitte.

E-commerce
Premium

Zalando: 50 procent bestellingen komt retour

Internationaal krijgt Zalando de helft van alle verzendingen teruggestuurd. De directie zegt dat dat inherent is aan de online verkoop van kleding maar ook wisselt per productcategorie.

E-commerce

Zalando test ‘virtueel pashokje’ om verlaging logistieke kosten

Zalando houdt op zijn thuismarkt een technologieproef die uiteindelijk het aantal retouren significant moet helpen dalen, en daarmee de operationele kosten.

E-commerce