More artikelen

Cookiewet belemmert vernieuwingen Zanox

Onduidelijkheid over de cookiewet belemmert Zanox om in Nederland een nieuwe dienst op de markt te brengen. Het Duitse moederbedrijf kan dat wel. Daar stapt Zanox met real time bidding-technologie in performance display advertising.

Online advertising

‘Zeven procent Nederlands e-commerce via mobiel’

Op Zanox’ affiliatenetwerk in Nederland wordt een kleine zeven procent van de omzet gerealiseerd via smartphones en tablets. De grootste adverteerders zijn die in de financiële sector.

E-commerce

Zanox: tien procent e-commerce uit mobiele kanalen

Een kleine tien procent van alle Nederlandse e-commerceverkopen vindt plaats via een tablet of mobiele telefoon. Affiliatemarketingnetwerk Zanox spreekt over een verviervoudiging ten opzichte van vorig jaar.

E-commerce

Nieuwe directeur Zanox Benelux

De Fin Lauri Koop volgt Thomas Joosten op als landenbaas van Zanox in de lage landen.

Thomas Joosten nieuwe CEO van Zanox International

De Nederlander Thomas Joosten wordt algemeen directeur van het internationale affiliatenetwerk Zanox. Hij treedt daar per 1 februari in dienst.

CEO Zanox International stapt op

Philipp Justus stapt uiterlijk eind februari volgend jaar op als CEO van Zanox. Zijn opvolger wordt spoedig aangekondigd.

Online advertising

Roger Kenbeek weg bij Zanox

Roger Kenbeek verlaat de tweekoppige directie van affiliatenetwerk Zanox. Zijn laatste klus was de afronding van de samenvoeging van Zanox en M4N.

‘Reclamemarkt niet voorbereid op mobiele commerce’

De meeste adverteerders zijn niet voorbereid op mobiele commerce. Ze richten hun sites er niet op, landingspagina’s evenmin. Uit cijfers van Zanox blijkt wel dat de consument er op zit te wachten.

Zanox lanceert vernieuwd platform

Zanox lanceert in Europa de nieuwe vorm van zijn affiliatenetwerk. De zogeheten Marketplace verbindt adverteerders en uitgevers direct met elkaar. Ze hoeven minder tijd te besteden aan het testen van campagnes. En adverteerders kunnen publishers gaan uitnodigen hun reclame op te nemen.

“Affiliates springen in op mobiel en social”

[Video] Thomas Joosten, CEO van M4N dat onlangs is overgenomen door Zanox, signaleert de trend dat de consument zich verplaatst naar social en mobiel als het om aankopen gaat. “De affiliates springen daar als een van de eersten op in.”

Mobile

Zanox neemt M4N over

Affiliatenetwerk M4N is overgenomen door het internationaal opererende Zanox voor een onbekend bedrag. Het gaat om een fusie waarbij 100 procent van de aandelen door Zanox wordt overgenomen.

Zanox start affiliate marketing voor Groupon

Zanox moet het marktaandeel van Groupon in Nederland gaan uitbouwen door middel van affiliate marketing. Hiervoor zijn de twee spelers een exclusieve samenwerking aangegaan.

Zanox: ‘Internationale consolidatie broodnodig’

De samenvoeging van Zanox met Affiliate Window en Buy.at was onvermijdelijk. Grote adverteerders en uitgevers verlangen schaalgrootte, wil de affiliatemarkt blijven groeien. Roger Kenbeek van Zanox Nederland zegt dat netwerken zich moeten richten op technologische innovatie en specialisatie om te kunnen overleven.

Zanox door fusie grootste Europese affiliatepartij

Zanox fuseert met Affiliate Window en Buy.at en wordt daardoor de grootste marktpartij op het gebied van affiliatemarketing in Europa.

Top-5 Affiliate & Leads

Winnaar: Testnet Online Advertising.