Meer Artikelen

Koninklijke Horeca Nederland sluit internetdeal met kabelaars

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) gaat nauw samenwerken met kabelaars UPC en Ziggo voor het leveren van zakelijke communicatiediensten, inclusief WiFi en pinnen aan zijn leden. Dat maakte de brancheorganisatie bekend op de Horecava.

Ziggo start betaaltelevisie met HBO

De Nederlandse kabelaar Ziggo start samen met HBO een nieuw betaaltelevisiepakket. Officieel is hiervoor zelfs een joint venture opgericht. De nieuwe betaalkanalen worden in 2012 onder de naam HBO Nederland op de Nederlandse tv-markt gelanceerd.

KPN breidt tv-platform uit naar Android

KPN breidt zijn platform voor televisiekijken uit naar Android tablets. Tegen extra betaling kan de gebruiker ook programma’s opnemen.

Telecom Time: “Meer mobiele frequenties naar nieuwkomers”

Er moeten meer mobiele telecomfrequenties naar nieuwe partijen. Dat betoogde directeur strategie van Ziggo Mirko Mensink vanmiddag op Telecom Time in Houten. “Als de drie bestaande partijen de huidige marktdominante behouden, zullen ze blijven vasthouden aan verouderde zakelijke modellen.”

Premium

Ziggo buigt kwartaalverlies om in winst

Ziggo heeft het kwartaalverlies van vorig jaar omgebogen naar een nettowinst van 39,5 miljoen euro. Het kabelbedrijf ziet de omzet op de consumentenmarkt groeien door meer triple play-pakketten te verkopen. Voor de zakelijke markt neemt het Breezz over.

Premium

Ruim 70 procent huishoudens kijkt digitaal

Meer dan 70 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een digitale aansluiting om televisie te kijken. Analoge aansluitingen blijven gestaag dalen.

Consumentenbond roept klagende Ziggo-klanten op tot overstappen

De Consumentenbond krijgt volgens eigen zeggen veel klachten binnen van Ziggo-klanten die klagen dat er zenders uit het analoge pakket verdwijnen. Het advies van de bond: overstappen. Net als veel andere kabelaars wil Ziggo klanten overhalen om digitaal te kijken.

Premium

Ziggo met mobiel internet voor tabs en laptops

Kabelbedrijf Ziggo begint de uitvoering van zijn mobiele strategie richting de consumentenmarkt. Klanten kunnen nu abonnementen kopen om ook buitenshuis te internetten per laptop of tabletcomputer.

Premium

Ziggo naar 1,2 miljoen triple play-klanten

Ziggo won afgelopen kwartaal een kleine 200.000 klanten die naast televisie ook telefonie en internet afnemen bij het kabelbedrijf. Het nettoresultaat werd omgebogen van verlies in winst.

Definitief: Ziggo en UPC hoeven kabel niet langer open te stellen

De kogel is door de kerk. Kabelaars UPC en Ziggo hoeven nu definitief hun kabel niet meer open te stellen voor alternatieve aanbieders. De OPTA is van mening dat met de digitalisering van televisie, de toetredingsdrempels voor concurrentie lager zijn geworden.

Premium

Gestage groei voor Video on Demand

De aanbieders van Video on Demand, de dienst waarmee consumenten zelf direct films en series kunnen bekijken, rekenen dit jaar op een groei van 35 procent van het aantal aangevraagde programma’s (‘streams’) tot een totaal van 135 miljoen. Dat maakten zij gisteren bekend op een persconferentie van de Stichting Video on Demand.

Ziggo met mobiele telefonie, UPC nog niet

Hoewel UPC en Ziggo gezamenlijk licenties hebben gekocht voor mobiele telefonie, lijkt alleen Ziggo op korte termijn mobiele telefonie aan te willen bieden. Tegenover Bloomberg en Emerce bevestigt de OPTA dat Ziggo een blok van 100.000 nummers heeft gekregen, maar UPC niet.

Premium

Ziggo wil reclame bij terugkijken tv-programma’s

Kabelaar Ziggo wil de kijker in de toekomst verplicht reclame voorzetten bij het terugkijken van opgenomen tv-programma’s op de harde schijf-recorder.

Premium

Ziggo onderweg naar 1 miljoen klanten op betaal-tv

Bijna de helft van de digitale tv-klanten van kabelbedrijf Ziggo koopt extra digitale tv-abonnementen rondom interesses als sport, film, etnisch, HDTV of erotiek. De omzet in het eerste kwartaal groeide tot 361 miljoen en het verlies van vorig jaar sloeg om in winst.

Premium

Tablet wordt tweede tv scherm

Tablets zoals de iPad zullen steeds vaker fungeren als tweede tv scherm. Dat vertelden diverse sprekers op het congres Het Nieuwe TV Kijken, dat gisteren in Hilversum werd gehouden.