Succesvolle crowdsourcing door Zeeman: vraag je volgers om hulp
In het wekelijkse Social War onderzoek van IIZT kijken we deze keer naar de zeer succesvolle crowdsourcing activiteiten van Zeeman op Instagram. Waar andere retailers online en offline in zwaar weer verkeren ziet Zeeman haar lef beloond worden door haar achterban.
Vraag om hulp
In haar nieuwste online campagne zet Zeeman zowel hun laatste huishoudtextiel als haar klanten in de spotlight. Zij roepen in haar actie #thuisbij op een foto in te sturen van de laatste Zeeman mode in jouw huis. Jij en Zeeman, samen in de spotlight. Crowdsourcing is door de jaren heen een succesvol middel gebleken om inspiratie te krijgen vanuit je achterban. Het werd onder andere gebruikt door;
Dell vroeg haar achterban om nieuwe ideeën voor sociale innovaties.
Starbucks vroeg haar achterban om suggesties rond maatschappelijke betrokkenheid.
Unilever vroeg haar achterban om hulp met maatschappelijk verantwoord ondernemerschap.
Zelfs bij de zoektocht naar het verdwenen Malaysia Airlines vliegtuig werd crowdsourcing ingezet.
Social crowdsourcing
Zeeman treedt in de voetsporen van veel innovatieve multinationals. Het schept grote verwachtingen, maar zeeman maakt het waar met een laagdrempelige en zeer effectieve campagne. Met #thuisbij lanceert Zeeman een campagne over Instagram, Facebook, Twitter, Pintrest en Youtube. Zeeman beloont de inzenders door deze te laten figureren in de #thuisbij campagne.
Het laat de trotse klanten van Zeeman met hun nieuwste aanwinsten zien. Door deze manier van interactie zorgt de campagne inspiratie rechtstreeks vanuit de eigen achterban. De findings uit het Social War onderzoek zijn zeer positief. Het instagram account van Zeeman liet al een stijging van 146 procent in de eerste week zien. #thuisbij is hiermee nu al een groot succes voor de online engagement met de achterban.

Lef wordt beloond
Zeeman laat met haar #thuisbij campagne zien niet bang te zijn haar merk open te stellen voor de achterban. Waar sommige retailers nog angstig vasthouden aan stenen zekerheid, slaat Zeeman succesvol een nieuwe weg in.
Foto boven: Eelke Dekker (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond