Richard Derks
  • Richard Derks

  • 30 artikelen
  • 607.182 views
  • 53 reacties

Richard Derks

Werkt bij
IIZT
Twitter
@iizt
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/virginbrai...
Google+
https://plus.google.com/+RichardDerks1...

Richard is een strategische creatief die ondernemers begrijpt en managers helpt met online campagne voeren als een startup. Claim to fame is starter van KaZaA en startup Respectance. Specialismes zijn fashion en e-health. Hij heeft grote liefde voor bull terriers en Thais eten. Wat hij meestal doet in zijn eigen hangout op de Dappermarkt Boi Boi.

Artikelen van Richard Derks

Instagram
  • 20 januari 2016 09:00

19 tips om je Instagram profiel optimaal in te richten

Ter afsluiting van het jaar analyseerden we een van de meest onderbelichte, maar persoonlijk ons favoriete, social media kanaal Instagram. De foto-app noemt haar eigen dienstverlening treffend: Capturing and sharing the world’s moments. Instagram maakt mobiele foto- en videosharing mogelijk en heeft hiermee, zeker in het buitenland, een gigantisch bereik. Met meer dan 1,8 miljoen Nederlandse profielen en meer dan 700.000 actieve gebruikers is Instagram voor menig Nederlands merk nog een onbenutte goudmijn.

  • 13 januari 2016 13:00

Case: hoe video de engagement bij Hart.volgers boost

Deze keer bespreken we de kansen die video content online voor je engagement biedt aan de hand van de zeer succesvolle video posting van e-health platform Hart.volgers. Met meer dan 20.000 impressies in een week was deze video online een doorslaand succes. We hebben het over niet-gesponsorde content met een hoge relevantie voor de doelgroep. Dat is een ‘owned & earned audience’ veertig keer groter dan de Facebook fanbase van het merk.

  • 11 augustus 2015 13:00

De verborgen kracht van hashtags

Deze week bespreken we de engagement met je achterban te verhogen? Converse, Armani en G-star Raw zetten eerder al succesvol de hashtag in als smeer- en bindingsmiddel in hun campagnes. Lees in deze editie van Social War meer over het hoe en waarom van hashtag marketing.

  • 6 augustus 2015 11:00

Gucci ontdekt het succes van Pinterest

In het wekelijkse IIZT Social War onderzoek kijken we deze keer naar het Pinterest account van Gucci. Een redelijk onbekend medium met een hoog bereik. 47% van de online consumenten in de VS deed een aankoop na een aanbeveling op Pinterest. En uit online onderzoek blijkt dat een Pinterest click 400% meer op brengt dan een Twitter click en 27% meer dan een Facebook click. Daarom behandelen we deze week de geheimen van Pinterest als social media kanaal.

  • 23 juli 2015 13:00

De top vijf engagement trends van Q1 & Q2 2015

Na een half jaar vol wekelijkse Social War metingen en reports maken we de balans op. Welke merken kunnen we feliciteren en welke trends scoorden online het beste? Deze keer behandelen we de vijf best scoorde trends. Wat deed de engagement van de achterban het afgelopen half jaar het meest stijgen?

  • 14 juli 2015 09:00

Muzikale voorliefde van Converse slaat online aan

Converse biedt ‘upcoming acts’ iconische podia. Met Converse Rubbers Tracks openen zij de deuren van een twaalftal legendarische muziekstudio’s. Van het Londonse Abbey Road tot Sunset Studio in Hollywood. Converse laat ‘de gewone mens’ toe tot gedroomde plekken. En dat slaat online direct aan. Lees deze week in Social War hoe Converse haar achterban weer bij het merk betrekt met een vernieuwende campagne.

  • 16 juni 2015 16:00

Verfijnde storytelling met Scotch & Soda

In het wekelijkse Social War onderzoek bespreken we deze week de sales door storytelling van Scotch & Soda. Het Amsterdamse high end fashion merk startte onlangs een online promotie campagne rond de ‘story of things’ video. Hoe Scotch & Soda door storytelling haar nieuwste kledinglijn promoot en tegelijkertijd een engagement stijging van meer dan 280 procent meepakt.