Case: gamen op ‘Digital out of home’ met Disney
In december was er voor de oplettende bezoeker van station Amsterdam CS iets bijzonders te zien. Via een interactief billboard konden voorbijgangers meedoen aan een game van de Disneyfilm 'Encanto'.
Strategie
- Digital out of home interactief maken
Tijdens de coronaperiode dacht SuperHeroes Amsterdam na over hoe je een scherm met behulp van een smartphone interactief maakt zonder het aan te raken. Daarna was de stap naar DOOH een kleine omdat al die schermen met reclames erop al een internetverbinding hebben tegenwoordig. Het werd DODI (Digital Outdoor Display Interface): een techniek waarbij het billboard fungeert als een beeldscherm en jouw telefoon als een controller. “Wat bijvoorbeeld heel gemakkelijk is, is dat je geluid kunt toevoegen aan een billboard”, zegt Django Weisz Blanchetta, managing director en oprichter van Superheroes. “Speakertjes op billboards zijn heel lastig te implementeren en nu maak je gebruik van je eigen speakers op je telefoon. Het beeld pakt je aandacht en daarna maak je via een QR-code contact met het scherm.” Het bureau kwam in contact met Disney dat wel interesse had om iets te doen rond de film Encanto die in de Kerstvakantie draaide in alle grote bioscopen.
Je wilt magazine content lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!
- Krijg toegang tot Premium content
- Gratis tickets voor E-commerce Live! en Digital Marketing Live!
- Ontvang de print-specials EGUIDE en Emerce 100
Heb je al een Emerce Account?