Wat de retailer met AI kan: personalisatie, klantenservice, voorraadbeheer
Hoe kun je als retailer AI gebruiken? Het biedt kansen voor onder andere verbeterde klantenservice, verhoogde productiviteit en beter voorraadbeheer.
Hoe kun je als retailer AI gebruiken? Het biedt kansen voor onder andere verbeterde klantenservice, verhoogde productiviteit en beter voorraadbeheer.
Vanavond onthult Apple zijn nieuwste systeemsoftware voor iPhones, iPads en Macs en het staat nu al vast dat een groot deel van de presentatie wordt bepaald door AI. Het AI vuurtje werd binnen Apple aangestoken door hoofd software Craig Federighi die tijdens de kerstvakantie van 2022 de eerste versies van Microsofts Copilot mocht testen.
Privacyorganisatie Noyb wil dat Meta het AI-gebruik beperkt. Het beleid zou in strijd zijn met de Europese regelgeving.
Het bedrijf achter Humane AI Pin, een AI hulpje dat veelbelovend leek, maar overal is afgekraakt, wordt mogelijk verkocht aan printerfabrikant HP voor 1 miljard dollar.
Als er één ding zeker is, is het dat generatieve AI door een stortvloed aan nieuwe content gaat zorgen. “Dus ga verrassen, marketeer. Echte creatieven worden weer waardevol.”
Hoe kan de toekomst van het (kunst)museum eruitzien met behulp van AI? En wat zijn goede voorbeelden van wat er nu al gebeurt?
Beveiligingsonderzoeker Kevin Beaumont waarschuwt dat Windows Recall, de AI functie op de nieuwste generatie Windows laptops en tablets, informatie voor iedereen toegankelijk maakt.
Als Kunstmatige Intelligentie de marketingmatch van de mens wint, wat blijft er dan nog over voor de marketeer van vlees en bloed? Rodger Werkhoven zal morgen op Emerce Digital Marketing Live in de Beurs van Berlage laten zien waarom marketeers onderscheid kunnen, nee móeten maken in een door AI gedomineerde marketingtoekomst.
Start-up Neople haalt zes miljoen euro groeigeld op voor uitbreiding naar Duitsland en het verfijnen van zijn AI-medewerkers. Die worden reeds bij negentig bedrijven en organisaties ingezet op de klantenservice.
Betaalbedrijf Klarna noteert over het eerste kwartaal een omzet van 550 miljoen euro (+29%) en een bedrijfsresultaat van 22 miljoen euro, het tweede kwartaal operationeel in het zwart.
Een onderzoek van Reuters Institute en Oxford University laat zien dat heel weinig mensen AI-tools gebruiken. De groep tieners en twintigers vormt daar een uitzondering op.
Google draait de slimme AI-update van pagina’s met zoekresultaten een beetje terug. De zoekmachine blijkt niet overweg te kunnen met humor, satire en onzinnige vragen.
Iedereen wil ‘iets’ met AI, maar hoe pas je het echt nuttig toe? Dit zijn drie concrete toepassingen waarmee je met behulp van AI écht waarde creëert.
Boekhoudkantoor PwC sluit voor de VS en het VK een immens contract met OpenAI. Tienduizenden medewerkers krijgen de AI-tool in hun gereedschapskist.
Betaalbedrijf Klarna bespaart dit jaar tien miljoen euro op marketingkosten als fotografie, fotobanken en marketingbureaus door de inzet van generatieve kunstmatige intelligentie.