More stories

Premium

Wie bewaakt de bewakers? Controle van AI is dé uitdaging van de 21ste eeuw

Hoewel de invloed van AI in ons leven gestaag toeneemt, staat de technologie nog steeds in de kinderschoenen. De bijbehorende kinderziektes moeten ons echter niet afleiden van de enorme potentie die AI nog steeds heeft – en de gevaren.

Artificial Intelligence

Easy Way To Health: jouw gezondheidstrends in kaart gebracht

“Onze technologie inspireert mensen om hun gedragspatroon te veranderen. Dat komt ten goede aan hun gezondheid,” vertelt Renato Romani van Easy Way To Health. Hij is oorspronkelijk arts van beroep en inmiddels fulltime bezig met zijn slimme weegschaal. “Mijn ultieme doel is mensen met overgewicht en obesitas een fitter en gezonder bestaan te geven.”

Health

Robotica is in volle gang: wat wordt je eerste stap?

Roboticaproposities zijn er in allerlei smaken. Om te kunnen bepalen of robotisering interessant is voor jouw bedrijf, is het van belang te begrijpen hoe typen robots van elkaar verschillen, wat ze kunnen bieden en hoe je ze kunt toepassen.

Singularity

AI inzetten voor werkzoekenden – ook robots hebben een rol in de arbeidsmarkt

Tijdens de eerste digitale revolutie zorgde het internet voor toegang tot meer baanmogelijkheden dan ooit en werd de zoektocht naar een baan gedemocratiseerd. Inmiddels staan er miljoenen vacatures online, waardoor het lastig is het kaf van het koren te scheiden en de juiste job of het grootste talent te vinden. Artificial intelligence kan hierbij helpen.

Recruitment
Premium

LG opent AI-lab in Toronto

De Zuid-Koreaanse fabrikant LG gaat een AI-lab opzetten in Toronto en heeft een vijfjarige samenwerking met de Universiteit van Toronto […]

Artificial Intelligence
Premium

Groeigeld voor ‘aiCommerce’

REXai, dat zich afficheert als een aiCommerce-technologiebedrijf, haalt een investering op van 1,5 miljoen euro om kunstmatige intelligentie bij e-commerce […]

Artificial Intelligence

De gemiddelde Nederlander bestaat niet (of: hoe je het aantal retouren vermindert)

Nederlanders zijn Europees koploper als het gaat om online gekochte producten terugsturen. Hoe kun je als fashion webwinkel de schade zoveel mogelijk beperken? Door in de maatvoering niet meer te werken met gemiddelden, maar met actuele data en input van de klant zelf. Daarmee bied je echt persoonlijke aanbevelingen.

Analytics

Google Assistant in Nederlands: zo bouw je een toekomstbestendige chatbot 

In de wereld van de chatbots bestaan twee soorten messaging: proactief en reactief. De eerste soort geeft proactief informatie aan de klant, de tweede werkt op basis van een vraag-antwoord structuur en is eigenlijk een vraagbaak. Wat de huidige chatbots met elkaar gemeen hebben is dat ze nog relatief dom zijn. Maar, er zijn wel degelijk mogelijkheden om een chatbot op een slimme manier in te richten.

Voice

Waarom elk bedrijf kan profiteren van Artificial Intelligence

Er is geen sector denkbaar die niet zal profiteren van Artificial Intelligence. Dat nog weinig Europese bedrijven de stap wagen, maakt het potentiële concurrentievoordeel alleen maar groter. Waar wachten we nog op?

Artificial Intelligence
Premium

Travel with Zoey: machine-learning helpt de medewerkers

Voor reisorganisaties eindigt het contact met de klant op het moment dat de reisbescheiden zijn verzonden. Tijdens de reis is er geen interactie, tenzij er problemen zijn. Om de customer journey te verlengen met als doel retentie heeft Rajneesh Badal Travel with Zoey bedacht. “Er zijn bijna geen reisorganisaties die de communicatie na boeking en op de bestemming goed invullen.”

Artificial Intelligence
Premium

Vier nieuwe universiteitshoogleraren bestuderen impact kunstmatige intelligentie

De Universiteit van Amsterdam krijgt er vier nieuwe universiteitshoogleraren bij. Zij gaan zich vanuit verschillende wetenschappelijke disciplines richten op kunstmatige intelligentie (AI) en maatschappelijke vraagstukken daaromheen.

Artificial Intelligence
Premium

Begrip kunstmatige intelligentie raakt ingeburgerd

Het begrip kunstmatige intelligentie begint gemeengoed te worden, zo blijkt uit onderzoek van Capgemini.

Artificial Intelligence
Premium

Strategische samenwerking tussen Walmart en Microsoft

Warenhuis Walmart en Microsoft gaan samenwerken op het gebied van Internet of Things, kunstmatige intelligentie en de cloud.

Artificial Intelligence

Een datagedreven organisatie draait op samenwerking van tools en mensen

Er zijn tientallen marketingtools die het werk van de marketeer makkelijker moeten maken, maar die ook zorgen voor een nieuw probleem: de tools die je inzet hebben alleen impact als ze samenwerken. Het geheel is immers altijd meer dan de som der delen, daarin is data-gedreven marketing geen uitzondering. Dit geldt niet alleen voor de inzet van marketingtechnologie. Ook de interne organisatie van marketing, sales en service heeft meer impact als ze samenwerken binnen gezamenlijke doelstellingen.

Data-gedreven marketing begint daarom met een breed gedragen waarheid en visie binnen de organisatie. Een waarheid met betrekking tot de data die je als brandstof voor je marketingmotor gebruikt en een visie waar je het als organisatie allemaal voor doet. In dit artikel laat ik zien waarom die waarheid en visie zo belangrijk zijn en welke eisen je moet stellen om succesvol te zijn met data-gedreven marketing.

Customer Experience
Premium

Heb het lef om Artificial Intelligence te laten beslissen

Artificial intelligence (AI) is mateloos populair en lijkt overal op te worden toegepast. Je social media-tijdlijn wordt erdoor opgebouwd, en op vrijwel iedere interactie met het internet volgt een AI-implementatie die je gebaseerd op je interactie relevantere suggesties geeft. Maar bruikbare toepassingen die verder gaan dan het doen van aanbevelingen zijn schaars. Hoe dat komt? Organisaties vinden het eng om op AI te vertrouwen.

Artificial Intelligence