More stories

Premium

Cognitieve automatisering, een logisch vervolg op robotics in het hypotheekbedrijf

De hypotheeksector heeft veel succes geboekt in automatisering van handmatige, repetitieve administratieve processen met Robotic Process Automation (RPA). Zo kunnen robots in het hypotheekproces de datastroom tussen de veelheid van gebruikte applicaties automatiseren zonder dat complexe interfaces tussen applicaties te bouwen of kostbare softwarewijzigingen via reguliere processen te realiseren.

Artificial Intelligence

Personalisatie: rule-based versus machine-learning

Dat het zinvol is om je klanten persoonlijk aan te spreken op je website, in e-mailcampagnes en in advertising, daar twijfelt niemand meer aan. In de praktijk worden er twee personalisatiemethodes gebruikt: rule-based en machine-learning. Wanneer zet je welke methode in?

Analytics

Gilad Lotan (BuzzFeed): ‘Data is niet leidend voor onze strategie’

Door al vroeg in off-sitepublicatie te investeren, wist BuzzFeed razendsnel te groeien. Middels een multirevenumodel moet de ontstane afhankelijkheid van sociale platformen nu worden verkleind. Met onder andere focus op video, longform en fysieke producten. “Verticals worden zelfstandige merken”, zegt VP en Head of Data Science Gilad Lotan (41).

Media
Premium

Travel Tomorrow AI MeetUp: de use cases van Schiphol (2)

In de reisbranche wordt flink geëxperimenteerd met artificial intelligence. Zo denkt Schiphol na over een model waarmee wachttijden bij de security kunnen worden voorspeld zodat de capaciteit daarop kan worden afgestemd en passagiersstromen beter gemanaged. Maar er is meer.

Artificial Intelligence
Premium

D66 wil 25 miljoen euro investeren in kunstmatige intelligentie

Het kabinet moet 25 miljoen euro investeren in kunstmatige intelligentie. Dat staat in het actieplan van D66. De politiek kan niet langer langs de zijlijn staan, zegt Kamerlid Kees Verhoeven.

Artificial Intelligence

Marketing automation is accelator voor datakwaliteit

Het inzetten van marketing automation is alleen effectief als de datakwaliteit hoog is. Maar marketing automation kan ook heel goed worden ingezet om de datakwaliteit te verhogen.

Marketing automation
Premium

Programmeurs van algoritmes zijn de gatekeepers van ethiek

Helpt wat ik nu maak de mensheid vooruit? Dat is de belangrijkste vraag voor programmeurs van machine learning. Dat klinkt hoogdravend, maar het is de kern van ethiek. Niemand is eigenaar van de discussie, niemand legt vooralsnog vast wat wel en niet mag. Dus zijn het de programmeurs en designers die zelf verantwoordelijkheid moeten nemen.

Artificial Intelligence
Premium

Travel Tomorrow AI MeetUp: artificial intelligence verbetert de wereld (1)

Doemscenario’s rondom kunstmatige intelligentie halen de aandacht weg van de nu al indrukwekkende prestaties van deep learning. We zijn nog heel ver verwijderd van een computer die hetzelfde kan als de mens, maar vandaag de dag heeft AI bijvoorbeeld al wel de medische diagnoses aanzienlijk verbeterd.

Artificial Intelligence

Dit zijn de manieren om veiligheid van AI-toepassingen te waarborgen

Veiligheid en artificial intelligence vormen tot dusver nog geen combinatie die op veel aandacht mag rekenen. Als het al over de betrouwbaarheid van AI-toepassingen gaat, komt vooral de donkere kant bovendrijven. Op deze manier maak je je AI-toepassingen wel veilig.

Disruptie

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie
Premium

Best-practices van AI-toepassingen in de reis- en hotelindustrie

Ook in de reisbranche worden de mogelijkheden van Artificial Intelligence volop onderzocht. Zo blijkt uit het rapport ‘TCS Global Trend Study: Part II’ dat binnen de categorie ‘Travel, Transportation, and Hospitality’ AI vooral wordt ingezet op het gebied van IT (46 procent), sales (32 procent) en klantenservice (29 procent). Wat merkt de klant daarvan?

Artificial Intelligence
Premium

Wie bewaakt de bewakers? Controle van AI is dé uitdaging van de 21ste eeuw

Hoewel de invloed van AI in ons leven gestaag toeneemt, staat de technologie nog steeds in de kinderschoenen. De bijbehorende kinderziektes moeten ons echter niet afleiden van de enorme potentie die AI nog steeds heeft – en de gevaren.

Artificial Intelligence

Easy Way To Health: jouw gezondheidstrends in kaart gebracht

“Onze technologie inspireert mensen om hun gedragspatroon te veranderen. Dat komt ten goede aan hun gezondheid,” vertelt Renato Romani van Easy Way To Health. Hij is oorspronkelijk arts van beroep en inmiddels fulltime bezig met zijn slimme weegschaal. “Mijn ultieme doel is mensen met overgewicht en obesitas een fitter en gezonder bestaan te geven.”

Health

Robotica is in volle gang: wat wordt je eerste stap?

Roboticaproposities zijn er in allerlei smaken. Om te kunnen bepalen of robotisering interessant is voor jouw bedrijf, is het van belang te begrijpen hoe typen robots van elkaar verschillen, wat ze kunnen bieden en hoe je ze kunt toepassen.

Singularity

AI inzetten voor werkzoekenden – ook robots hebben een rol in de arbeidsmarkt

Tijdens de eerste digitale revolutie zorgde het internet voor toegang tot meer baanmogelijkheden dan ooit en werd de zoektocht naar een baan gedemocratiseerd. Inmiddels staan er miljoenen vacatures online, waardoor het lastig is het kaf van het koren te scheiden en de juiste job of het grootste talent te vinden. Artificial intelligence kan hierbij helpen.

Recruitment