More stories

De toekomst van search: Is er leven na de zoekbalk?

Spraakgestuurde apparaten, digital agents die een potje kunnen schaken en zich wagen aan poëzie, zelfrijdende auto’s… Het is niet langer toekomstmuziek. Nu kunstmatige intelligentie zich overal manifesteert en met de dag geavanceerder wordt, neemt ook de invloed toe die zij op ons leven heeft. Artificial Intelligence (AI) zal onze wereld in een razend tempo en ingrijpend veranderen. En dus ook search. Een blik op de zoekmachine van de toekomst.

Search

Grootste retailbeurs NRF ziet opkomst voice en machine learning

Met 35.000 deelnemers, 18.000 retailers, meer dan 600 stands en veel ‘store tours’, events buiten de beurs, is NRF veruit het grootste retail event ter wereld. Wat er speelt in retail? AI, machinelearning en gebruik van voicegestuurde oplossingen. Nu wordt al 25 procent van de Googlezoekopdrachten in de VS met behulp van voice gerealiseerd.

Customer Experience
Premium

Verzekeraars zien toekomst in Watson

Nederlandse verzekeraars oriënteren zich op de zelflerende supercomputer van IBM, Watson. Zij hebben een dezer dagen een bezoek gebracht aan IBMs Watson IoT center in München.

Artificial Intelligence
Premium

Hoe start ik vandaag nog met Artificial Intelligence in mijn organisatie?  

Iedereen heeft er tegenwoordig een mening over, maar weinig organisaties zijn er al echt mee bezig. AI levert dan ook nog een hoop vragen op. Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie de kansen van AI benut? Hoe wordt AI omarmd door de medewerkers en écht ingebed in jouw organisatie? En waar begin je?

Artificial Intelligence
Premium

Travel Tomorrow: synergie door samenwerking

‘Teaming up for simplicity’ – dat is hoe de reisbranche klanten ook in de toekomst aan zich zal weten te binden. Oftewel: in plaats van alles zelf te willen doen met een gemiddelde customer experience als resultaat kun je door samenwerkingen aan te gaan de digitale beleving bieden die de klant verwacht.

Artificial Intelligence
Premium

Zestig nieuwe klanten voor chatbotplatform Watermelon

De Nederlandse startup Watermelon heeft naar eigen zeggen zestig nieuwe klanten verwelkomd voor zijn chatbotplatform. Daaronder bekende namen als Randstad Nederland, Timing Uitzendbureau, het UWV en Alphabet Lease.

Artificial Intelligence
Premium

De mogelijkheden van AI voor de toekomst (5/5)

Kunstmatige intelligentie (AI) wordt beschouwd als een van de meest disruptieve technologieën die invloed heeft op het dagelijks leven en het bedrijfsleven. Onderzoekers en deskundigen uit de praktijk vergelijken de opkomst van AI met de industriële revolutie uit de vorige eeuw. AI bestaat uit een aantal technologieën die de huidige manier van zakendoen drastisch zal veranderen. Steeds meer taken zullen geautomatiseerd worden, maar de grootste impact komt van vernieuwde en nieuwe bedrijfsmodellen en de opkomst van intelligente diensten die voorheen nog niet bestonden.

Artificial Intelligence

Samenwerken met robots; blijven SEO-consultants relevant?

Naast de vele gemakken die AI ons brengt, rijzen er vragen over de invloed die het zal hebben op de arbeidsmarkt. Binnen het vakgebied van SEO begint AI een steeds belangrijkere rol te spelen en beïnvloedt daarmee de rol die de huidige SEO’er vervult. Verdwijnt de “echte” SEO’er met steeds slimmer wordende AI? Will Critchlow – founder en CEO van online marketing agency Distilled – sprak hierover tijdens SearchLove 2017 en kwam tot opvallende inzichten over AI en hoe je als SEO’er relevant blijft.

Search

Hoe AI helpt bij het personaliseren op grote schaal

AI en machine learning stellen je als bedrijf in staat om te personaliserenop grote schaal en bovendien ben je beter in staat om de voldoen aan de continu veranderende klantvraag. Hierbij is een omnichannel klantbeeld een belangrijk vereiste, maar hoe verzamel je deze gegevens? In deze whitepaper krijg je een beeld van hoe je door gebruik te maken van artificial intelligence (AI) op grote schaal kan personaliseren. Het document beschrijft: welke onderdelen AI omvat, welke voordelen AI je kan bieden en hoe je dit kan toepassen binnen je organisatie.

Artificial Intelligence
Premium

Google maakt kunstmatige intelligentie (AI) toegankelijk via cloud

Google Cloud kondigt de komst van Cloud AutoML aan, waarmee kunstmatige intelligentie (AI) toegankelijk wordt voor elk bedrijf.

Artificial Intelligence
Premium

Blik op 2018: experts over wat AI bedrijven en marketeers brengt

De marketing van Artificiële Intelligentie (AI) lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf, zo werd er al op Emerce geconcludeerd. Wat betekent dit concreet voor de komende tijd? Naser Bakhshi, Senior Manager Advanced Analytics bij Deloitte, en Gijs Martens, CEO van Gen25 delen hun kijk.

Artificial Intelligence

Een gepersonaliseerde klantbeleving door artificial intelligence

De behoefte aan real-time customer experience neemt toe binnen de Retail. Door het inzetten van Artificial Intelligence (AI) technologie krijgt je website een krachtig, intuïtief brein. Op deze manier ben je als retailer in staat om websitebezoekers te ondersteunen in hun aankoopreis. In deze whitepaper vind je vier redenen met voorbeelden waarom (en hoe) AI de online verkoop stimuleert.

Artificial Intelligence
Premium

Vijf technologieen die grote stappen zetten in AI (4/5)

In dit artikel zullen we verder ingaan op een aantal bredere technologie-ontwikkelingen die grote stappen zetten in het toepassen van AI, waaronder trends of groeifactoren die AI dichter bij mensen en organisaties brengt.

Artificial Intelligence
Premium

Nieske Vergunst (Hallo Robot): ‘Robots nemen de wereld echt niet over’

Mensen hebben altijd een ambivalente houding gehad ten opzichte van robots. Aan de ene kant worden ze gezien als handig op het moment dat ze rotklusjes kunnen overnemen, maar tegelijkertijd zijn robots volgens veel mensen ook een beetje eng. Dat is de reden waarom Nieske Vergunst en Bennie Mols een boek schreven over de robot. Het boek, Hallo Robot; De machine als medemens, vertelt verhalen over de wetenschap en techniek achter robots, hun mogelijkheden en onmogelijkheden in zowel het verleden als de toekomst. Nieske Vergunst te gast bij Top Names.

Artificial Intelligence
Premium

KLM laat kunstmatige intelligentie direct vragen beantwoorden op social

KLM beantwoordt een deel van de veel gestelde vragen op social media voortaan via kunstmatige intelligentie. De gebruikte technologie is afkomstig van het bedrijf DigitalGenius en wordt ingezet op Twitter, Messenger en WhatsApp. 

Artificial Intelligence