More stories

DeepL begint Nederlandse, zakelijke campagne

Vertaaldienst DeepL houdt in Nederland een reclamecampagne om zich gericht te profileren naar de veeleisende kantoormedewerker en ondernemer die kwaliteitsvertalingen verwacht van een AI.

Artificial Intelligence
Premium

Ook Komoot valt in handen van Bending Spoons

De sportieve en toeristische wandel-app Komoot, gespecialiseerd in outdoornavigatie, is verkocht aan het Italiaanse bedrijf Bending Spoons.

Venture
Premium

Koers HelloFresh duikt op tegenvallende cijfers

De koers van het aandeel HelloFresh is na bekendmaking van de jaarcijfers vandaag met ruim veertien procent gedaald.

E-commerce
Premium

Zalando stopt met Plus-abonnement

Klanten van Zalando kunnen geen abonnement meer afsluiten om voordeeltjes te genieten. Het nieuwe klantenprogramma beloont veelkopers met veel spaarpunten. Deze verandering is onderdeel van de nieuwe winkelinrichting.

E-commerce

Omzet Bergfreunde naar 313 miljoen euro (+15%)

Outdoorspecialist Bergfreunde zag de online verkopen in 2024 met vijftien procent miljoen groeien tot 313 miljoen euro.

E-commerce
Premium

TikTok bevestigt Nederlandse e-commerceplannen

TikTok treft voorbereidingen in Nederland om actief te worden in de wereld van e-commerce.

Marketplaces

Duits e-commerce: marketplaces blijven terrein winnen

Meer dan de helft van de Duitse e-commercetransacties vindt plaats op marketplaces als Amazon, Zalando en eBay.

E-commerce

DHL wil aantal pakketkluizen verdubbelen

Post- en pakketbedrijf DHL wil in thuismarkt Duitsland het aantal pakketkluizen ruim verdubbelen van nu 14.200 naar dertigduizend.

Logistics
Premium

Mirakl breidt met overname uit naar retailmedia

Het Franse Mirakl, dat retailers software levert voor marketplaces, koopt de Duitse start-up in adtech AdSpert.

Retailmedia

The Platform Group koopt Chronext

De online handelssite voor luxe horloges Chronext valt in handen van The Platform Group.

Venture

Nieuwe afleveroptie Amazon: ‘Bezorgen zonder haast’

Klanten van Amazon in Duitsland krijgen er een nieuwe bezorgoptie bij voor hun pakketjes: langzaam maar ook goedkoper.

E-commerce

20 miljoen groeigeld voor digitale toegankelijkheid Eye-Able

Eye-Able ontvangt twintig miljoen venture capital om zijn testsoftware voor digitale toegankelijk verder over Europa uit te rollen. Ze openden net een kantoor in Nederland, in Almere.

Venture

We Are Era koopt specialist influencermarketing

We Are Era, een pan-Europees mediabedrijf in de makerseconomie, neemt voor zijn Duitse markt het digitale bureau Social Match over.

Marketing

Stackit host Google Workspace souverein, versleuteld in EU

Stackit, onderdeel van Schwarz Group, sluit een opmerkelijke overeenkomst met Google. Gebruikers van de Duitse clouddienst kunnen Google kantoordiensten gebruiken, maar de Amerikanen krijgen geen zicht op de data.

Tech
Premium

‘Duits e-commerce verwacht amper groei feestdagen’

De groei is eruit op internet, voor Duitse retailers. Zowel in de kerstbusiness als over het hele jaar is online retail in 2024 niet meer de groeimotor die het jaren was.

E-commerce