DHL wil aantal pakketkluizen verdubbelen
Post- en pakketbedrijf DHL wil in thuismarkt Duitsland het aantal pakketkluizen ruim verdubbelen van nu 14.200 naar dertigduizend.
Post- en pakketbedrijf DHL wil in thuismarkt Duitsland het aantal pakketkluizen ruim verdubbelen van nu 14.200 naar dertigduizend.
Het Franse Mirakl, dat retailers software levert voor marketplaces, koopt de Duitse start-up in adtech AdSpert.
De online handelssite voor luxe horloges Chronext valt in handen van The Platform Group.
Klanten van Amazon in Duitsland krijgen er een nieuwe bezorgoptie bij voor hun pakketjes: langzaam maar ook goedkoper.
Eye-Able ontvangt twintig miljoen venture capital om zijn testsoftware voor digitale toegankelijk verder over Europa uit te rollen. Ze openden net een kantoor in Nederland, in Almere.
We Are Era, een pan-Europees mediabedrijf in de makerseconomie, neemt voor zijn Duitse markt het digitale bureau Social Match over.
Stackit, onderdeel van Schwarz Group, sluit een opmerkelijke overeenkomst met Google. Gebruikers van de Duitse clouddienst kunnen Google kantoordiensten gebruiken, maar de Amerikanen krijgen geen zicht op de data.
De groei is eruit op internet, voor Duitse retailers. Zowel in de kerstbusiness als over het hele jaar is online retail in 2024 niet meer de groeimotor die het jaren was.
Het specialistische e-commercebureau Yellowgrape heeft branchegenoot Fingerspitzengefühl uit Berlijn overgenomen om zijn groei in Duitsland te versnellen.
Een paar weken eerder dan verwacht opent Coolblue zijn winkel in Frankfurt. Nieuw terrein, want tot op heden had Pieter Zwart enkel winkels net over de grens in Noordrijn-Westfalen.
Pakketbezorgers DPD en GLS sluiten in Duitsland een strategische samenwerking waarbij ze hun netwerken wandkluizen en acceptatiepunten aan elkaar knopen.
Online kledingwinkel About You gaat samen met Netflix tegen de feestdagen een kledinglijn uitbrengen.
Handelverband Deutschland wil dat de nationale overheid een 10-puntenplan gaat uitvoeren om de innovatiekracht van de detailhandel te versterken.
Pakketbezorger DHL Parcel verhoogt op de Duitse markt voor zakelijke klanten binnenkort de tarieven.
Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.