More stories

20 miljoen groeigeld voor digitale toegankelijkheid Eye-Able

Eye-Able ontvangt twintig miljoen venture capital om zijn testsoftware voor digitale toegankelijk verder over Europa uit te rollen. Ze openden net een kantoor in Nederland, in Almere.

Venture

We Are Era koopt specialist influencermarketing

We Are Era, een pan-Europees mediabedrijf in de makerseconomie, neemt voor zijn Duitse markt het digitale bureau Social Match over.

Marketing

Stackit host Google Workspace souverein, versleuteld in EU

Stackit, onderdeel van Schwarz Group, sluit een opmerkelijke overeenkomst met Google. Gebruikers van de Duitse clouddienst kunnen Google kantoordiensten gebruiken, maar de Amerikanen krijgen geen zicht op de data.

Tech
Premium

‘Duits e-commerce verwacht amper groei feestdagen’

De groei is eruit op internet, voor Duitse retailers. Zowel in de kerstbusiness als over het hele jaar is online retail in 2024 niet meer de groeimotor die het jaren was.

E-commerce
Premium

Yellowgrape koopt Fingerspitzengefühl voor Europese groei

Het specialistische e-commercebureau Yellowgrape heeft branchegenoot Fingerspitzengefühl uit Berlijn overgenomen om zijn groei in Duitsland te versnellen.

Digital Agencies

Eerste Coolblue-winkel buiten Noordrijn-Westfalen

Een paar weken eerder dan verwacht opent Coolblue zijn winkel in Frankfurt. Nieuw terrein, want tot op heden had Pieter Zwart enkel winkels net over de grens in Noordrijn-Westfalen.

E-commerce

DPD en GLS bundelen hun netwerken pakketkluizen

Pakketbezorgers DPD en GLS sluiten in Duitsland een strategische samenwerking waarbij ze hun netwerken wandkluizen en acceptatiepunten aan elkaar knopen.

Logistics

About You komt met Netflix-kledinglijn

Online kledingwinkel About You gaat samen met Netflix tegen de feestdagen een kledinglijn uitbrengen.

Media

Duitse detailhandel eist landelijke digitaliseringsstrategie

Handelverband Deutschland wil dat de nationale overheid een 10-puntenplan gaat uitvoeren om de innovatiekracht van de detailhandel te versterken.

Duitsland
Premium

DHL Parcel verhoogt tarieven vanwege personeel en milieu

Pakketbezorger DHL Parcel verhoogt op de Duitse markt voor zakelijke klanten binnenkort de tarieven.

Logistics
Premium

‘Retailmedia onvolwassen, mist standaarden en attributie’

Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.

Online advertising

Amazon bezorgt pakketjes met de tram in Duitsland

De Duitse stad Frankfurt am Main houdt komende maand een proef met stadslogistiek per tram. Amazon treedt daarbij als e-commercepartner.

Logistics
Premium

Just Eat Takeway in Duitse supermarktbezorging

In Duitsland neemt Just Eat Takeway met zijn lokale label Lieferando boodschappen van supermarktketen Rewe op in zijn assortiment.

E-commerce

Schwarz Group sponsor VfB Stuttgart

De nog vrij onbekende IT- en cloudprovider van Schwarz Group is vanaf dit seizoen sponsor van de Bundesliga-voetbalclub VfB Stuttgart, dat afgelopen seizoen verrassend tweede werd.

Tech
Premium

Webshopopkoper SellerX onder de veilinghamer

De Duitse opkoper van Amazon-shops SellerX gaat op 17 september onder de veilinghamer. Het kan de schulden aan zijn investeerders niet meer terugbetalen.

Marketplaces