More stories

Online reclame-uitgaven Duitsland stevig in de min

Adverteerders gaven in Duitsland in juni vijf procent minder geld uit aan online reclame dan het jaar ervoor. Tussen januari en september daalde het totale volume bruto reclamebestedingen met 1,3 procent tot 23,4 miljard euro.

Online advertising

‘Consument bezuinigt op vakantie, kleding en restaurants’

De hoge inflatie en economische onzekerheid zorgen ervoor dat de consument minder uitgeeft. Het mes gaat vooral in vakanties, kleding en restaurantbezoek.

E-commerce

DHL vervoert pakketjes per stadstram

De Duitse pakketbezorger DHL doet een proef met de tram als voertuig voor bevoorrading van lokale pakketkluizen.

Logistics

DPD verwacht krimpend pakketvolume

DPD Group denkt dat het in Duitsland miljoenen pakketjes zal vervoer in de rest van het jaar als gevolg van de afkoelende economie.

Logistics

Marktplaats tweedehands media naar Spanje, Italië

Het achttien jaar oude Momox, een speler in de re-commercemarkt, breidt uit naar Italië en Spanje.

E-commerce

Duitser houdt hand op de knip

De Duitse consument blijft voorzichtig met zijn euro’s en spaart liever dan dat hij grote uitgaven doet. Nederland exporteerde in 2021 voor 133 miljard aan goederen naar Duitsland.

E-commerce

Duitsland zet digitale outdoorreclame uit

Winkels en exploitanten van reclameborden moet de digitale, lichtgevende schermen uitzetten om energie te besparen. Ze mogen enkel nog tussen 16:00 en 22:00 aan.

Duitsland

Coolblue opent tweede winkel in Duitsland

Nog geen jaar na de eerste zaak in Düsseldorf opent Coolblue tweede zijn eerste winkel in Duitsland, in het centrum van Essen.

Retail

Duits ecosysteem om YouTube: 1,2 miljard euro

De economische waarde van YouTube bedraagt in Duitsland 1,2 miljard euro. Er zijn meer dan vierhonderd kanalen met een miljoen abonnees of meer.

Duitsland

Budbee breidt uit naar Duitsland

Bezorgbedrijf Budbee start volgend jaar operaties in de Duitse markt.

Logistics

DPD Duitsland verhoogt tarieven

Het Duitse filiaal van pakketvervoerder DPD rekent de stijgende kosten voor brandstof en personeel door.

Duitsland

‘Winkelschappen niet goed gevuld met kerst’

De detailhandel blijft zeker nog een jaar problemen houden met bevoorrading. Het Duitse wetenschappelijk instituut ifo hoort dat driekwart van de winkeliers leveringsproblemen ondervindt.

Retail

Duitse toezichthouder onderzoekt app-tracking Apple

Het Bundeskartellamt start een onderzoek naar de wijze waarop Apple gebruikersdata uitleest van zijn eigen iOS-apps. Privacyregels stellen daar strenge eisen aan en de toezichthouder vermoedt dat Apple met twee standaarden meet.

Legal

Oorlog dempt Duitse e-commercebestedingen

De online verkoop van kleding daalde negen procent in Duitsland sinds het begin van de oorlog. Netto stegen de bestedingen bij webwinkels sindsdien nog meer met twee procent.

Duitsland

Picnic naar Berlijn

Online supermarkt Picnic zoekt vastgoed in Berlijn, Hamburg en Frankrijk in de aanloop naar het opstarten van zijn bezorgdiensten.

Venture