Duitse politiek in het geweer tegen Temu
De Duitse caolitiepartners roepen de Europese Commissie en Ierse toezichthouder op om op te treden tegen misleidende marktpraktijken van de shoppingapp Temu.
De Duitse caolitiepartners roepen de Europese Commissie en Ierse toezichthouder op om op te treden tegen misleidende marktpraktijken van de shoppingapp Temu.
Kunstmatige intelligentie is zo revolutionair als de pc, maar toch wachten de meeste Duitse digitale bedrijven eerst de ervaringen van anderen af voordat ze het zelf inzetten.
De Duitse online e-commercemarkt sloot het jaar 2023 met een omzet van onder de honderd miljard euro. Sinds corona weet de markt zich niet te herstellen.
De Europees werkende online kledingwinkel About You zag de omzet in het laatste kwartaal van 2023 met 0,5 dalen. Reden: door het goede weer kocht men minder winterspullen.
De Duitse regering zou overwegen om zijn belangen in Deutsche Post, Telekom en Schenker af te bouwen.
MediaMarkt zoekt naar de grenzen van het concept ‘marketplace’ en verhuurt, bij wijze van proef, winkelruimte aan een derde partij. In dit geval gaat het om 22 vierkante meter met fitnessapparatuur.
Nu Black Friday is overgegaan in een Black Week krijgen retailers ruimte om te spelen met prijzen. Duits onderzoek laat zien dat je beter niet kunt koopjesjagen op Black Friday zelf.
Kredietverzekeraar Atradius verwacht in Duitsland een niet al te optimistisch einde van het e-commercejaar. Black Friday kan qua volume wel eens lager uitpakken dan in 2022.
De Berlijnse AI-bedrijvenbouwer Merantix is bezig honderd miljoen euro op te halen bij geldschieters om in jonge techbedrijven te steken.
Retail- en e-commerceketen OTTO Group verwacht in de aanloop naar kerst een kleine plus in online omzet te kunnen noteren.
Het Duitse bedrijf Aleph Alpha ontvangt in zijn tweede grote investeringsronde meer dan een half miljard dollar groeigeld.
Exploitant van wandkluizen Instabox stopt er eind deze maand mee in Duitsland. Er zit te weinig groei in de vraag, klinkt de verklaring, maar de interesse voor de markt blijft.
De Duitse online handelsmarkt is in de eerste negen maanden van 2023 met veertien procent gekrompen tot 17,1 miljard euro.
Amazon is in Duitsland qua netto omzet even groot als de andere negen bedrijven uit de top tien samen. Zijn marktplaatsfunctie is ongeëvenaard en praktisch niet meer in te halen door wie dan ook.
Adverteerders geven dit jaar ruim twee miljard euro uit aan videoreclame. Dat is veertien procent meer dan vorig jaar. Bijna de helft van alle uitgaven aan digitale displayreclame gaat naar videocommercials.